شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۴۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶
عجب شی پرس - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: پویش‌های اجتماعی "حال خوب" و "نه به خبر بد" در این استان آغاز شده‌است.

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، محمد مظفری روز دوشنبه در این ارتباط افزود: برخلاف رسانه‌های سنتی موجود در جامعه که با قوانین متعددی نظارت می‌شوند فضای مجازی امکاناتی را در اختیار افراد قرار داده تا خود به عنوان رسانه مطالب و محتواهای تولیدی را بدون نظارت منتشر و بازنشر کنند 
وی بیان کرد: در فضای مجازی مطالبی نشر می‌شود که تعیین موثق یا شایعه بودن آن بسیار سخت است و تنها راه مقابله با این جریان قانون مداری شهروندان است که نظارت بر نشر مطالب در فضای مجازی  را از خودمان آغاز و تصمیم بگیریم با تولید محتوای علمی و اخبار موثق و منتشر نکردن اخبار و عکس‌های غیر موثق  به این جریان کمک کنیم. 
مظفری ادامه داد: بر همین اساس برای ترغیب شهروندان به منتشر نکردن خبرهای غیر موثق، فیلم و ویدیوهای خشن، غیر اخلاقی و خصوصی افراد با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و رسانه‌ها پویش نه به خبر بد را کلید زده که با استقبال خوب هم استانی‌ها نیز روبرو شده‌است.
 مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری بوشهر،اهداف پویش حال خوب را تشویق و ترغیب منتشر نکردن اخبار، تصاویر و فیلم‌هایی نادرست عنوان کرد.
وی افزود: برای اجرایی کردن این اهداف باید همه شهروندان، فعالان فرهنگی، هنری، اجتماعی، اقتصادی و مذهبی همراه شوند.
مظفری ادامه داد: برای ترغیب مشارکت شهروندان فراخوان مسابقه‌ای هم در این زمینه منتشر شد که قرار است به فعال‌ترین سازمان مردم نهاد، رسانه مجازی، رسانه مکتوب، نهاد، سازمان و دستگاه اجرایی،  شرکت و نهاد اقتصادی  و تجاری که در این پویش مشارکت کنند، جوایزی اهدا شود.
وی همچنین از عموم مردم برای مشارکت در این پویش در قالب‌های هنری بهترین کلیپ، کلیپ طنز، عکس، یاداشت، مقاله علمی، پیام کوتاه، کاریکاتور و فیلم کوتاه دعوت کرد.

مظفری یادآور شد: آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره  ۱۵ خردادماه است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: