شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۴۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴
عجب شیر پرس - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: براساس تصمیم دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های آزاد هنری وزارت متبوع از سرگیری فعالیت دوباره آموزشگاه‌ها براساس رعایت قوانین و مقررات مصوب این دفتر مجاز است.

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، فاطمه کرمپور یکشنبه شب در این ارتباط افزود: براساس این مقررات آموزشگاه‌ها باید نسبت به رعایت مسائل ایمنی و نکات بهداشتی از قبیل آماده کردن محیط آموزشگاه‌ها برای فاصله‌گذاری اجتماعی اقدام کنند زیرا در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌ها طبق مقررات با آموزشگاه برخورد خواهد شد.
وی بیان کرد: همچنینی طبق دستورالعمل دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های وزارت‌ ارشاد اطلاعات واحدهای آموزشگاهی باید در سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبت و کد رهگیری دریافت شود.
کرمپور ادامه داد: پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا در موضوع بهداشت محیط و ضدعفونی مداوم تجهیزات و مکان مورد استفاده توسط آموزشگاه‌های آزاد هنری باید به دقت رعایت شود.
وی اظهار داشت: برگزاری کلاس‌های تک نفره (استاد و شاگرد) با رعایت پروتکل های بهداشتی بلامانع و برگزاری کلاس های آموزشی جمعی تا اطلاع ثانوی ممنوع است.
کرمپور یادآور شد: به منظور رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، آموزشگاه‌ها مکلف هستند تا از تجمع و حضور همراهان هنرجو در داخل آموزشگاه‌ها جلوگیری کنند.
وی افزود: به منظور تداوم فعالیت‌های آموزشی، استفاده از امکانات فضای مجازی در صورتی مجاز است که با نظارت و برنامه‌ریزی آموزشگاه‌های آزاد هنری انجام گیرد، طوریکه نظارت و پاسخگویی آموزشگاه آزاد هنری امکان پذیر باشد.
کرمپور ادامه داد: آموزش هنری به صورت حضوری و نیز در بستر مجازی تنها با رضایت هنرجو و خانواده امکان پذیر است و اجباری نخواهد بود.
وی یادآور شد: هزینه استفاده از کلاس‌های آموزش هنری مجازی ۲۰ درصد کمتر از کلاس‌های حضوری است.

درپی شیوع ویروس کرونا در کشور برای مقابله با این بیماری فعالی همه آموزشگاه‌های هنری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ممنوع اعلام شده بود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: