شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۴۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
عجب شیر پرس _ مدیر کل بیمه سلامت البرز گفت: دفترچه‌های بیمه سلامتی که تاریخ اعتبارآنها تا پایان سال گذشته بوده ولی هنوز برگه سفید دارند تا پایان خرداد ماه تمدید شده و قابل استفاده هستند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، سعید جوانشیر اظهار کرد: برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تاکید زیادی بر عدم حضور شهروندان در مکان‌های عمومی از جمله ادارات و دستگاه‌های مختلف شده است.

وی با اشاره به اینکه بیمه سلامت هم در تلاش است نقش خود را برای کاهش و کنترل بیماری کرونا ایفا کند، ادامه داد: بر این اساس بنا شده دفترچه‌های بیمه سلامت که تاریخ  اعتبارآنها تا پایان سال گذشته بوده ولی هنوز برگه سفید دارند تا پایان خرداد ماه تمدید شده و قابل استفاده باشند.

این مسئول با بیان اینکه برای بیماران کرونایی نیز دفترچه بیمه سلامت در کمترین زمان ممکن صادر می‌شود، توضیح داد: برای بیماران فاقد دفترچه که درگیر ویروس کرونا شده‌اند در کمتر از ۲۴ ساعت، دفترچه بیمه سلامت صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: صدور دفترچه بیمه سلامت برای متقاضیان عادی ۱۰  روز زمان می‌برد و با کاهش زمان صدور برای بیماران کرونایی تلاش شده شرایطی فراهم شود تا این افراد در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانند از خدمات درمانی مناسب بهره مند شوند.

 وی گفت : بیمه شدگان در مراکز دولتی همانند سال گذشته می‌توانند بدون ارائه دفترچه و فقط با ارائه کد ملی خدمات بگیرند.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز افزود:  تلاش می‌کنیم تا بیمه شدگان امسال از خدمات بیمارستان‌های خصوصی هم بتوانند استفاده کنند.

جوانشیر با ارائه راهکار برای کسانی که دفترچه بیمه سلامت خود را گم کرده‌اند، گفت: برای صدور دفترچه‌های المثنی، بیمه شدگان با مراجعه به دفاتر پیشخوان، نمایندگی‌های بیمه و یا تماس تلفنی می‌توانند دفترچه خود را تحویل بگیرند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: