پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: ۴۶۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
با وجود تمدید زمان ثبت‌نام وام یک میلیون تومانی:
عجب شیر پرس - ازدحام مردم برای دریافت سیم‌کارت به نام سرپرست خانوار در مقابل دفاتر پیشخوان دولت در کلانشهر اصفهان با وجود تمدید زمان ثبت‌نام وام یک میلیون تومانی حمایتی دولت، همچنان ادامه دارد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل ازایرنا،

پس از اعلام دولت مبنی بر لزوم به نام بودن سیم‌کارت سرپرستان خانوار به منظور ارسال پیامک دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی، اپراتورهای تلفن همراه اعلام کردند به سرپرستان خانوار که سیم کارت ندارند یک عدد سیم‌کارت رایگان هدیه می‌دهند.

پس از اعلام این خبر بود که صف‌های طولانی در دفاتر پیشخوان برای دریافت سیم کارت تشکیل شد اما با گذشت ساعاتی از آن، وزیر ارتباطات نسبت به این مساله واکنش نشان داد و به اپراتورهای تلفن همراه دستور داده شد که سیم کارت‌ها را آنلاین صادر کنند.

همچنین با وجودی‌که مهلت ارسال پیامک به سرشماره ۶۳۶۹ برای دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی حمایتی کرونا تا یکشنبه هفتم اردیبهشت تمدید شد و از طرفی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دستور فروش آنلاین سیم‌کارت تلفن همراه و توزیع آن توسط پست را به اپراتورهای تلفن همراه صادر کرد اما هنوز بسیاری از دفاتر پیشخوان دولت در اصفهان با مراجعه زیاد مردم مواجهند.

این در حالی است که رعایت دستورهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و خودداری از هرگونه تجمع برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا به ویژه در شهرهای بزرگی مانند اصفهان ضروری است.

عضو انجمن صنفی دفاتر پیشخوان دولت استان اصفهان درباره حضور مردم در مقابل این دفاتر اظهار داشت: با وجودیکه زمان ارسال پیامک برای دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی حمایتی کرونا تمدید شده است اما هنوز عده‌ای از مردم از آن خبر ندارند و به دفاتر مراجعه کرده‌اند.

محمد کریمی با بیان اینکه تا صبح یکشنبه ابلاغیه‌ای به این دفاتر در اصفهان برای توقف تحویل سیم کارت رایگان به سرپرست خانوار صادر نشده است، افزود: ما همچنان با مراجعه مردم در این زمینه مواجه هستیم اما تلاش کردیم تا با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ورود افراد به صورت تک نفره به داخل دفتر، این کار انجام شود.

وی با بیان اینکه تحویل سیم کارت به افراد مستلزم اجرای برخی امور مانند احراز هویت و داشتن یک معرف است، تصریح کرد: این کار به صورت غیر حضوری امکانپذیر نیست و اگر وزارت ارتباطات خواهان توقف تحویل حضوری سیم کارت است باید تدابیر لازم را نیز در این زمینه در نظر بگیرد.

کریمی از مردم خواست که با توجه به تمدید زمان ثبت‌نام برای دریافت تسهیلات حمایتی کرونا برای تحویل گرفتن سیم‌کارت به نام سرپرست خانوار، تعجیل نکنند.

از طرفی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد که با وجود ابلاغ دستور وزارت ارتباطات مبنی بر صدور آنلاین سیم‌کارت به نام سرپرستان خانوارها اما صبح امروز یکشنبه نیز همچنان شاهد مراجعه و ازدحام مردم در دفترهای پیشخوان دولت در اصفهان بودیم.

جعفر مطلب‌زاده با بیان اینکه برخی از افراد متقاضی سیم کارت رایگان به نام سرپرست خانوار، سالمند هستند یا آشنایی چندانی با ابزارهای دیجیتال و الکترونیکی ندارند و یا اطلاعی از آخرین اخبار و دستورها نداشتند، افزود: اینگونه مسائل باید مدیریت و برای رفع آنها تمهیداتی اتخاذ شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به دستورهای ابلاغی، تحویل حضوری سیم کارت به نام سرپرست خانوار در دفترهای پیشخوان دولت ممنوع است و متقاضیان باید به‌صورت آنلاین و با روش هایی که اپراتورهای تلفن همراه اعلام کردند برای این کار اقدام کنند.

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، بر اساس دستور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اپراتورها به فروش آنلاین سیم‌کارت تلفن همراه و توزیع آن توسط پست ملزم شدند که در این شیوه، مشترکان توسط مامور اداره پست احراز هویت می‌شوند.

بنا به اعلام شرکت ارتباطات سیار ایران، در پی ازدحام متقاضیان در برخی مراکز فروش و خدمات تلفن همراه، اپراتور اول اعلام کرد تا هر زمان که مهلت ثبت نام وام یک میلیون تومانی تمدید شود، طرح اهدای سیم‌کارت رایگان توسط همراه اول نیز تمدید خواهد شد. 
اپراتور همراه اول تاکید کرد که متقاضیان دریافت سیم‌کارت، از طریق فروشگاه اینترنتی همراه اول به نشانی shop.mci.ir نسبت به ثبت‌نام سیم‌کارت اعتباری رایگان خود اقدام و از مراجعه حضوری به دفاتر فروش پرهیز کنند. 
ایرانسل نیز اعلام کرد که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به فروشگاه اینترنتی ایرانسل به نشانی shop.irancell.ir، از طریق بخش «سیم‌کارت» و گزینۀ «سیم‌کارت اعتباری رایگان برای سیم‌کارت اولی‌ها» درخواست خود را ثبت و سیم‌کارت خود را از طریق شرکت پست در محل مورد نظرشان دریافت کنند.

با شیوع بیماری کرونا دولت برای حمایت از خانواده‌ها تصمیم گرفت به ۲۳ میلیون خانواده‌ای که یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی می گیرند وام یک میلیون تومانی به‌ صورت قرض الحسنه و بازپرداخت ۳۰ ماه پرداخت کنند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: