پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
فتحی پور مطرح کرد:
عجب شیر ما - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی قصد دارند با جوسازی مانع از رسیدگی به وضعیت موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز از سوی بانک مرکزی شوند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از خانه ملت، ارسلان فتحی‌پور درباره رسیدگی به موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز گفت:براساس قانون، نظارت برعملیات  های بانکی و مالی موسسات مالی و اعتباری و همچنین بانک های کشور از وظایف بانک مرکزی است.  

نماینده مردم کلیبر، خدا آفرین و بخش اوراند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:فعالیت هر موسسه مالی و اعتباری در صورتی مجاز است که مجوز فعالیت را از بانک مرکزی اخذ کرده باشد.

 

جلوگیری از اختلاس و پولشویی با نظارت بر فعالیت موسسات مالی و اعتباری

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: از راهکارهای مهم برای جلوگیری از فعالیت های غیرمجاز مالی، اختلاس و پولشویی در کشور، کنترل و نظارت موثر بر فعالیت های سیستم مالی و بانکی در کشور از سوی بانک مرکزی است.

فتحی پور افزود: برخی ها قصد دارند با فشار به بانک مرکزی برای انجام فعالیت های بانکی، مجوز اخذ کنند، اما مجوز تنها در صورتی باید صادر شود که شرایط قانونی لازم رعایت شده باشد./

پایان پیام

  

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:شنیده می شود برخی ها قصد دارند با جوسازی مانع از رسیدگی به وضعیت موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز از سوی بانک مرکزی شوند اما ملاک بانک مرکزی در این راستا باید تنها عمل به قانون باشد، البته کمیسیون اقتصادی مجلس نیز از ساماندهی به وضعیت فعالیت موسسات مالی و اعتباری حمایت خواهد کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: