پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۴۶۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
عجب شیر پرس - فرماندار خلخال گفت: با افزایش حضور مردم در بیرون از خانه و شلوغ شدن اماکن عمومی آمار مبتلایان به بیماری کرونا در این شهرستان سیر صعودی به خود گرفته است.
میزان ابتلا به کرونا در خلخال سیر صعودی گرفت

 به گزارش عجب شییر پرس به نقل از ایرنا، فریدون بابایی افزود: در حالی که از ششم فروردین امسال تا قبل از بازگشایی بازار و تا ۲۲ فروردین هیچ گونه آمار مبتلا به کرونا در خلخال ثبت نشده بود، با بازگشایی بازار و افزایش حضور مردم در اماکن عمومی از ۲۵ فروردین تاکنون هشت نفر مبتلا به بیماری کرونا شده و در بیمارستان امام خمینی این شهرستان بستری شده‌اند.

وی اظهارداشت: در صورت ادامه بی‌توجهی مردم به گام دوم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های مربوط به پیشگیری و مقابله با کرونا سیر صعودی مبتلایان به کرونا در این شهرستان دور از انتظار نیست.

رییس شورای مدیریت بحران خلخال با بیان اینکه گام دوم مقابله با کرونا برخی از محدودیت‌های اجتماعی را حذف و همین امر موجب سیر صعودی آمار مبتلایان به کرونا در خلخال است، گفت: مردم شهرستان باید بیش از پیش این بیماری را جدی گرفته و از بحرانی شدن اوضاع منطقه جلوگیری کنند.

فرماندار خلخال افزود: اجرای گام دوم فاصله‌گذاری اجتماعی و بازگشایی برخی صنوف به معنی پایان کرونا نیست.

وی با تاکید بر لزوم رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی و پیشگیری از ادامه روند صعودی ابتلا به بیماری کرونا، اظهارداشت: این امر نیازمند افزایش همکاری مردم، بازاریان و کسبه با ستاد مقابله با کرونا و امتناع شهروندان از حضور در بازار و اماکن عمومی است.

او گفت: با آغاز شیوع کرونا در کشور اقدامات خوبی در خلخال برای پیشگیری از این بیماری همچون مسدود کردن راه‌های منتهی به استان گیلان صورت گرفت و نتایج این اقدامات وارد شدن کمترین آسیب از جانب این بیماری در این شهرستان بود.

بابایی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد مردم خلخال به نوعی با گیلان ارتباط داشته و بیشترین مراودات مردم این منطقه با این استان است، افزود: با توجه به گزارش‌های رسیده آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان گیلان در روزهای اخیر سیر صعودی گرفته و انتظار از مردم خلخال پرهیز از هرگونه مراوده با این استان است.

وی با بیان اینکه در صورت ادامه سیر صعودی آمار مبتلا به کرونا در خلخال محدودیت‌های اجتماعی همانند گام اول طرح فاصله‌گذاری اجتماعی افزایش خواهد یافت، افزود: تصور نشود که بیماری در شهرستان ریشه‌کن شده و با توجه به نزدیکی ماه رمضان و ورود دوباره میهمانان به شهرستان از خانواده‌ها تقاضا می‌شود موارد بهداشتی بیش از قبل رعایت کنند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: