جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
عجب شیر پرس _ رئیس جمهور گفت: یک میلیون تومان به خانوارهای یارانه‌ بگیر در اردیبهشت ماه پرداخت می‌شود.
یک میلیون تومان به همراه یارانه اردیبهشت ماه پرداخت می‌شودبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهور با بیان اینکه امروزه در تولید کیت‌های آزمایشگاهی خودکفا هستیم و روی پای خودمان می‌ایستیم، خاطر نشان کرد: امروز در جلسه هئیت دولت معاون علمی فناوری از تولید کیت‌های جدید برای مقابله با کرونا خبر داد. روز گذشته نیز در ویدئو کنفرانسی با استان‌ها اطلاع پیدا کردیم که در یکی از استان‌ها یک مرکز پروتودهی گاما، ماسک‌ها را پرتو دهی می‌کند.

حجت الاسلام روحانی افزود: موضوع کرونا گرچه سختی‌هایی را برای ما داشت اما در زمینه علم و دانش و شرکت‌های دانش بنیان در زمینه سلامت و نیازمندی‌های بخش پزشکی قدم های بسیار خوبی برداشته شده است. تولیدات داخلی به اندازه کافی در اختیار ما قرار می‌گیرد؛ چند روز پیش در نمایشگاه دانش‌های بنیان در زمینه سی تی اسکن دستاورد یک شرکت دانش بنیان تشریح شد.

روحانی در ادامه یادآور شد: در تامین تجهیزات پزشکی، ضدعفونی، نیازمندی‌های مردم و پزشک‌ها؛ قدم‌های خوبی برداشته شده است؛ وقتی بیماری این بیماری در کشور ما شروع شد، ترس و وحشت زیادی در میان بزشکان ایجاد شد زیرا تجهیزات روز اول کامل نبود، اما امروز پرستار ما از لحاط تجهیزات امکانات لازم را دارد و حالت اضطراب وجود ندارد؛ همچنین بیمارستان‌ها و پرشک‌های ما فعال هستند.

رئیس جمهور تصریح کرد: شما به روز‌های اول نگاه کنید، تعدادی دانشجو از چین قصد آمدن به ایران را داشتند، اما نمیدانستیم این افراد را در کجا قرنطینه کنیم؛ بیمارستانی برای پذیرش آنها وجود نداشت و البته معلوم نبود این فراد مشکلی دارند یا خیر، اما ترس ایجاد شد. در شرایط تحریم و ویروس، مردم در زمینه مواد غذایی و بهداشتی وفور را مشاهده می‌کنند؛ البته امیدواریم در زمینه ماسک هم به خودکفایی برسیم.

روحانی ادامه داد: امروز وزارت صمت و اصناف تلاش های بسیار خوبی انجام دادند و بعضی از خط تولیدها هم تغییر کرده است؛ بنده دیروز که با استانداران صحبت می کردم؛ آنها معتقد بودند که بیش از این‌ها می‌توانیم الکل تولید کنیم اما باید به ما مجوز دهند.

او تاکید کرد: از تمام کشاورزان، کارگران و مهندسانمان سپاس گزار هستیم، من در این چند روز تقریبا با تمام استانداران و مراکز تولیدی ماسک صحبت کردم و سوال کردم که در طول کارتان آیا کسی از افراد شما دچار این ویروس کرونا شده است؟ اما خوشبختانه موردی نبوده است. فقط گفتند ۱ الی ۲ نفر مبتلا شدند و دوره درمان را گذراندند، اما اکثریت مشکلی نداشتند. ما می‌توانیم کار تولید را به خوبی انجام دهیم و در عین حال مبتلا نشویم؛ همچنین پروتکل‌ها را باید رعایت کنیم؛ تمام کار بر این مبنا است که تولید کشور بتواند نیاز گو امروز و ماه‌های آینده باشد.

رئیس‌جمهور تاکید کرد:امروز ذخایر خوبی در زمینه گندم داریم. کشور خودش را آماده کرده است. آمار همه کالاهای اساسی را دیدم، ذخایر خوبی داشتند. ما تصمیم خوبی برای کل سال آینده اتخاذ کردیم که از کجا و چگونه خریدها انجام بگیرد. این به معنای این است که بخش صنعت و خدمات ما فعال هستند و تلاش می‌کنند.

روحانی گفت: در جلسه اقتصادی هفته قبل ما تصمیمات خوبی برای سال ۹۹ اتخاذ کردیم که چگونه خرید‌ها انجام شود و از کجا خرید شود؟ این به معنای این است که بخش کشاورزی، صنعت، خدمات، برق، نفت و گاز ما فعال هستند و تلاش می‌کنند، اما بهداشت و درمان بار بسیار سنگینی را بر دوش دارد.

روحانی گفت: ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی که برای پرداخت در نظر گرفتیم، نسبت به همه آنها در جلسه اقتصادی تصمیم گرفتیم. ما در حد توان کشور، کشوری هستیم که در برخی امور قدم‌های خوبی برداشتیم مثلاً در ماه آینده وقتی یارانه پرداخت می‌شود هم آنجا اعتبار یک میلیونی به همه خانواده‌ها داده می‌شود و در مدت ۲۴ ماه از یارانه کم می‌شود. برای کسب و کارهایی که آسیب دیده‌اند هم رقمی را مدنظر قرار دادیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: