پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۴۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳
منتخب مردم تبریز در مجلس:
عجب شیر پرس - منتخب مردم تبریز، اسکو و آذرشهر ‌ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیماری کرونا اثبات کرد که این قرن ‌عصر تهدیدات زیستی است، گفت: باید برای مقابله با کرونا و پسا کرونا آمادگی داشته باشیم.
آمادگی ‌برای مقابله با کرونا و پسا کرونا لازم استبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، روح الله متفکر آزاد اظهار کرد: ویروس کرونا چه بیوتروریسم باشد و چه به صورت طبیعی ایجاد شده باشدT در هر ٢ صورت باید در مقابل تهدیدات زیستی آمادگی داشته باشیم.

وی افزود: به طور طبیعی چون آمادگی قبلی در مورد کرونا وجود نداشتT سیستم اطلاع گیری قبل از وقوع و مواجهه با این موضوع مناسب نبود.

وی افزود: البته برای انجام فاصله گذاری اجتماعی می شد زودتر اقدام کرد از طرف دیگر اقتضائات اجتماعی و اقتصادی برای اجرای آن هم قابل درک است.

وی با اشاره به اینکه ممکن است در سال‌های آینده نیز شرایط مشابه پیش بیاید، گفت: مدل سازی برای شرایط مشابه برای آینده نیز در حوزه‌های اطلاع‌رسانی، مقابله بهداشتی و درمانی، تجهیز آزمایشگاه های مجهز، ‌ مدیریت در شرایط سخت، ‌ اندوختن تجربه انتظامی و میدانی، ایجاد اتاق وضعیت مشابه و مدیریت اقتصادی لازم است.

وی افزود: ‌پس از کرونا هم فضای جدید اقتصادی به وجود خواهد آمد که باید با طراحی به موقع وضعیت اقتصادی را مدیریت کرد.

منتخب مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: ‌کرونا به اقتصاد خرد، مشاغل مختلف و اصناف آسیب وارد کرده که ‌باید برای بازیابی شغلی افراد و بازیابی اقتصادی برنامه داشته باشیم.

متفکر آزادادامه داد: برخی از اصناف منتظر عید بودند تا یک سال برنامه ریزی و سود حاصل از آن را بردارند ‌اما دچار خسارت شدند.

وی افزود: صنعت گردشگری نیز در این میان بار سنگین خسارت را متحمل شده است که باید بعد از فروکش کردن کرونا، مسوولان فرصت‌های مشابه تعطیلات را برای اصناف و صنعت های مختلفی که دچار آسیب شدند، ایجاد کنند.

وی اظهار کرد: برای بازیابی اقتصادی در بخش های مختلف به خصوص صنعت گردشگری می توان با زمان تعطیلات بازی کرد و فرصت دیگری را برای گردشگری و اصناف ایجاد کرد.

‌متفکر آزاد تاکید کرد: البته در شرایط کنونی اولویت سلامت مردم است و باید به هر ترتیب شده مردم در خانه بمانند تا با موفقیت چرخه انتقال ویروس و ابتلا به کرونا شکسته شود.

وی اضافه کرد: مردم با ماندن در خانه قدرت تکثیر ویروس کرونا را از بین می برندو رفته رفته ابتلا به آن کاهش پیدا می‌کند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: