پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۴۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲
عجب شیر پرس - معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: کاهش محسوس مصرف بنزین در استان در روزهای گذشته نشانه رعایت الزامات طرح فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم بود.
کاهش مصرف بنزین نشانه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در آذربایجان‌شرقی بودبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، علیار راستگودر نشست شورایاطلاع رسانی آذربایجان شرقی افزود: تا پیش از اجرای این طرح میانگین مصرف روزانه بنزین در استان افزون بر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بود که این رقم در روز ۱۳بدر به رقم یک میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر رسید.

به گفته وی، جمعه گذشته نیز مصرف بنزین در آذربایجان شرقی یک میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بود که کاهش چشمگیری نسبت به دوره های زمانی پیش از اجرای طرح فاصله گذاری نشان می دهد.

راستگو، خودمراقبتی و رعایت بهداشتو ایمنی بدن را از عوامل مهم و اصلی کاهش میزان ابتلا و شیوع ویروس کرونا بیان واضافه کرد:رسانه هاباید در این زمینه با انتشاراخبار و گزارش های مبسوط افکار عمومی را مدیریت کنند و اقناع افکار عمومی در این زمینه بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود.

وی تلاش برای افزایش تاب‌آوری مردمرا یکی از رویکردهای مهم رسانه ها برای مقابله با بحران هایی نظیر کرونا دانست و اظهار داشت: باید مردم متوجه شوند تازمانی که واکسنی برای درمان قطعی کرونا تولید نشده است،باید در خانه بمانند و در تجمعات شرکت نکنند.

راستگو ، حضور در تجمع ها را در گسترش ویروس کرونابسیار مهم و تاثیرگذار برشمرد و از دانشگاه علوم پزشکی تبریز خواست در این زمینه و خوراک دهی به رسانه ها فعال تر عمل کند.

وی توجیه افکار عمومی برای پرهیز از حضور در تجمعات را بسیار مفید دانست و ادامه داد: بر این اساس شهرهایی که تراکم جمعیت پایینی دارند تعداد مبتلایان به کرونا در آنها نیز اندکاست در حالی که تا چند روز پیش همه ما در استاننگران وضعیت شهرستان چارایماق بودیم،اما به دلیل نیود تجمعات مردمیمیزان آلودگی در این منطقه بسیار پلایین آمده است.

راستگو رویکرد اصلی برای مبارزه با کرونا را ماندن در خانه بیان کرد و گفت: مردم مگر در صورت ضرورت و آنهم در محل های غیرتجمعی باید حضور یابند.

وی با اشاره به اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین ماه تداوم دارد، اظهار داشت: البتهما در آذربایجان شرقی می خواهیم تا ۲۳ همین ماه این طرحادامه یابد که در این خصوص لازم به تذکر است واحدهای صنفی که هم اکنون بسته است باید بسته بمانند مگر واحدهای صنفی مربوط به کالاهای اساسی مردم.

راستگو یادآور شد: در راستای اجرای طرح فاصه گذاری اجتماعی، واحدهای تولیدی به هیچ عنوان محدودیت و ممنوعیت ندارند و ادامه فعالیت این واحدها برای چنین روزهایی که کالاهای اساسی و محصولات مورد نیاز مردم را تولید کنند، بسیار لازم و ضروری است.

وی از بازرسان اداره کل کار،تعاون و رفاه اجتماعی خواست تا با بازرسی دقیق نحوه فعالیت واحدهای تولیدی، گزارشات مربوط به رعایت پروتکل های بهداشتی در آنهارا به استانداری ارسال کنند تا اگرمشکلی متوجه این واحدها است، در اسرع وقت حل شود، چوندستورالعمل مربوط به وزارتصمت با کسب و کارهای صنوف مختلف فرق دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به در پیش بودن اعیاد نیمه شعبان، تصریح کرد: برای این عید بزرگ جهان اسلام و تشیع هیچ برنامه تجمعی و جشن در استان نخواهیم داشت و در این زمینه اداره کل تبلیغات اسلامی و شورای ائمه جمعه استان وارد عمل شده و اقداماتی در دست اجرا دارند که از آنها قدردانی می کنیم و تاکنون نیز در زمینه های مختلف همکاری بسیار خوب و سازنده با ستاد استانی کرونا داشته اند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: