شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۴۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
عجب شیر پرس _ مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی و رییس کمیته سازمان‌های مردم نهاد سناد استانی مقابله با کرونا گفت: جلب و گسترش اعتماد اجتماعی مهمترین مولفه در کنترل و مهار ویروس کرونا است.
اعتماد اجتماعی مولفه اصلی در مهار کرونا است
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، علی بدرشکوهی افزود: باید توجه داشت که همسو کردن افکار عمومی با نهادهای حاکمیتی مباحث مختلف و متنوعی را طلب می کند که باید توسط جامعه شناسان مورد کنکاش قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر که کشور شرایط بسیار سختی را به دلیل شیوع ویروس کرونا سپری می کند، متاسفانه شاهد نبود وضعیت مطلوب در حوزه اعتماد اجتماعی هستیم.

بدرشکوهی یادآوری کرد: به همین دلیل برخی از افراد جامعه و خانوارها از توصیه های دستگاه های دولتی سرپیچی گرده و در حوزه های عمومی به این تذکرات تمکین نمی کنند.

وی با بیان اینکه مقوله کرونا نشان داد سطح اعتماد اجتماعی پایین است، گفت: بر همین اساس رویکرد کمیته سازمان های مردم نهاد و تشکل های مردمی ستاد استانی مقابله با کرونا در  آذربایجان شرقی، بهره مندی از ظرفیت تشکل های مردم نهاد است تا از طریق آنها اعتماد عمومی ترمیم یافته و ارتقا یابد.

بدرشکوهی ادامه داد: ما معتقدیم اگر تشکل های مردم نهاد وارد اقناع سازی افکار عمومی شوند و در این حوزه نقش آفرینی کنند، بهتر و زودتر نتیجه می گیریم.

به گفته وی نقش آفرینی سازمان های مردم نهاد می تواند ضمن ارتقای اعتماد عمومی باعث تولید سرمایه های اجتماعی نیز شود.

بدرشکوهی با تاکید بر نقش مهم رسانه ها در مهار ویروس کرونا، اظهار داشت: اصحاب رسانه زبان گویای جامعه و هدفش توسعه است و باید در شرایط کنونی از توانمندی های جامعه رسانه ای به بهترین شکل استفاده کرد.

وی افزود: اتفاقات اخیر نقش رسانه های را بیش از پیش نمایان ساخت تا از این طریق نسبت به مسئولیت شناسی مدنی شهروندان توجه اساسی شود.

بدرشکوهی خواستار پرداخت رسانه ای به موضوعات انسانی و اخلاقی در شرایط سخت کرونایی جامعه شد و یادآوری کرد: هم اکنون کمک و یاری رسانی به هم نوعان که از نظر اجتماعی و اقتصادی دچار خسران شده اند، مهمترین انتظار از اصحاب رسانه است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: