جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷
شانزده آذر نماد بیداری انسان‌هایی آگاه بر تاریکی‌های زمانه خویش و نماد همیشه در صحنه و هوشیار بودن دانشجو در تمامی تحولات کشور است.
شانزده آذر نماد بیداری انسان‌هایی آگاه بر تاریکی‌های زمانه خویش و نماد همیشه در صحنه و هوشیار بودن دانشجو در تمامی تحولات کشور است.
دانشجویان به عنوان قشر تاثیرگذار جامعه همواره نقشی ویژه ایفا نموده‌اند و در هر زمان که دانشجو بیدار باشد، استبداد و خودکامگی به خاموشی می‌رود. امروز کشور عزیزمان ایران، بیش از هر زمان دیگری، به تحرک و پویایی دانشگاه و دانشجویان فرهیخته برای اعتلای بیشتر نیاز دارد و این جوانان عزیز و آینده ساز کشور هستند که می‌توانند موجبات سربلندی این مرز و بوم را فراهم نمایند .این دانشجویان بودند که با روشن کردن شعله‌های آرمان‌خواهی و عدالت‌طلبی، روشنی بخش راه آزادی‌خواهی و استقلال ایران اسلامی گردیدند.
دانشجویان پیشروان فکری و فرهنگی جامعه هستند. حضور دانشجویان، آینده کشور را برای توسعه و پیشرفت تضمین می‌کند، بی‌تردید دانشجویان و دانشگاهیان همواره، از تأثیرگذارترین و پیشروترین اقشار جامعه در آگاهی بخشی، بصیرت افزایی و ایجاد شور و شعور انقلابی بوده، در تاریخ معاصر کشورمان نیز کارنامه‌ای درخشان از خود به جای گذاشته‌اند. بگونه‌ای که امام راحل عظیم الشان(ره)، دانشگاه را مبدا تحولات می‌دانستند و رهبر معظم انقلاب نیز به کرّات بر لزوم آگاهی سیاسی دانشجویان و مشارکت در مدیریت جامعه تاکید ورزیده‌اند.
دانشجویان پیشروان فکری و فرهنگی جامعه هستند

 از مهم ترین ویژگی های این قشر فرهیخته جامعه، موقعیت شناسی و آگاهی از اقتضائات زمان و مکان می‌باشد. اگر تا دیروز دانشجویان متعهد، رسالت ستیز با دشمنان خارجی و حاکمان‌های فاسد داخلی را بر عهده داشتند، امروزه ضمن حفظ موضع انتقادی و حساسیت‌های لازم در برابر عملکرد مدیران، می‌باید جهاد علمی را سرلوحه اندیشه و عمل خود قرار داده و بکوشند که در این مقطع تاریخی، در برون رفت کشور از مشکلات فرارو نقشی سازنده و تاثیر گذار ایفا کنند.
از همین رو، برما فرض است به منظور حق‌شناسی از این نسل نجیب، نستوه و آگاه که تا به امروز در تمامی صحنه‌های انقلاب نقش طلایه‌داری و پیشتازی خود را به خوبی ایفا کرده است، با تمام توان در صدد تحقق مطالبات آنان برآمده و زمینه حضور فعال و پر نشاط آنان را در تمامی عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه فراهم کنیم.
آزادی‌خواهی دانشجویی ۱۶ آذر سال۳۲، این سند با خون دانشجویان امضا شد و برای همیشه نیز جاودان خواهد ماند دانشجو در جامعه از شأن و منزلت بالای برخوردار است و در برخورد با این قشر فرهیخته باید به گونه‌ای رفتار کنیم که دانشجو بتواند در جامعه احساس غرور کند و فضای دانشگاه باید چنان پرشور و بانشاط باشد که موجب بالندگی و پویندگی دانشجو شود.
فعالیت دانشجویی به شادابی و طراوت دانشجویان منجر می‌شود و این تشکل‌ها و جنبش دانشجویی می‌توانند نقش ناظر و نقاد منصف را در مسائل روزمره جامعه ایفا کنند. پویایی منابع اقتصادی در گرو بها دادن به منابع انسانی تحصیل کرده است و امروز می‌بینیم که بسیاری از کشورهای بدون منابع و ذخایر استراتژیک، به دلیل استفاده درست و بهینه از منابع انسانی در زمره کشورهای مدرن و پیشرفته جهان قرار گرفته‌اند. روز قلم های تیز، روز فکر های خلاق، روز اندیشه های نو، روز تو، روز دانشجو مبارک
برچسب ها: دانشجو ، روز دانشجو ، 16 آذر
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: