جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸
عجب شیر پرس _ بازار میوه در آستانه شب عید روزهای آرامی را پشت سر می‌گذارد و تنها قیمت برخی اقلام وارداتی نوسان جزئی داشته است.
‌به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه شب عید وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به رشد ۲ برابری تولید و شرایط مساعد ذخیره سازی مشکلی در توزیع میوه وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به ذخیره سازی مناسب سیب و پرتقال در سردخانه ها جای هیچ گونه نگرانی‌مبنی بر کمبود عرضه یا نوسان قیمت میوه در بازار وجود ندارد.

دارایی نژاد ادامه داد: با توجه به گسترش ویروس کرونا و محدودیت دید و بازدید، تقاضا برای خرید میوه نسبت به سال های قبل کمتر است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه شب عید وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به شرایط مساعد تولید، بار به قدری در میدان مرکزی میوه و تره بار فراوان است که جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر کمبود یا نوسان قیمت در بازار وجود ندارد.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار درباره تاثیر شیوع ویروس کرونا بر بازار میوه بیان کرد: با گسترش ویروس کرونا، تقاضا برای خرید اقلامی همچون لیموترش، لیموشیرین، زنجبیل، پیاز و سیر خشک در بالا افزایش‌یافت که با فراوانی عرضه، قیمت این اقلام به تعادل رسیده است و همواره پیش بینی می شود با محدودیت دید و بازدیدها تقاضای چندانی برای خرید در بازار وجود ندارد.

دارایی نژاد از افزایش ۴ هزار تومانی قیمت موز در بازار خبر داد و گفت: با گسترش ویروس کرونا و عدم‌ترخیص بار از مرز ترکیه، نوسان نرخ ارز و نبود موز در سردخانه ها قیمت محصول با نوساناتی در بازار روبرو شد که با ورود موز از عراق بازار متعادل تر می شود.



نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: