چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۴۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
مدیر عامل سابق باشگاه تراکتور تبریز:
مدیر عامل سابق باشگاه تراکتور تبریز با حضور در دفتر روزنامه در مورد فاکتور های لازم جهت توسعه و پیشرفت یک باشگاه ورزشی به گفت و گو پرداخته و گفت: برای موفقیت در ورزش نیازمند مدل و الگوی مناسب هستیم و تا زمانی که به اهمیت این مسئله پی نبرده ایم با مشکل مواجه خواهیم بود.
در اختیار داشتن الگو و مدل مناسب ضرورت داردمدیر عامل سابق باشگاه تراکتور تبریز در مورد فاکتور های لازم جهت مدیریت موفق، گفت: در همه ابعاد اگر بخواهیم در بحث مدیریتی توسعه پیدا نمائیم نیازمند مدل و الگوی مناسب هستیم و تا زمانی که به اهمیت این مسئله پی نبرده ایم با مشکل مواجه خواهیم بود.
زینی زاده با بیان این که در حوزه ورزش و باشگاه داری مسئولین امر چه در گذشته و چه امروز باید به این قضیه توجه کرده و یک مدل باشگاه داری برای خود تعریف می کردند اظهار کرد: برای مثال ما وقتی به عنوان مسئول در باشگاه فعالیت می کردیم اقدام به مدل سازی کرده و با مطالعه ده تیم برتر اروپایی که چگونه در تمامی حوزه ها مدیریت کرده و به اینجا رسیده اند باشگاه رئال مادرید را به عنوان مدل انتخاب کرده بودیم.
وی در پاسخ به سوال آیا نسبت به گذشته توانسته ایم پیشرفت نمائیم، بیان داشت: همانطور که گفتم اول باید یک الگو مناسب برای خود تعریف کنیم و درمورد اینکه باشگاه تراکتور نسبت به گذشته چه تغییری کرده است باید ارزیابی انجام شود که آیا الان باشگاه یک مدل مناسب را برای خود انتخاب کرده است یا نه.
زینی زاده با اشاره به واگذار شدن تراکتور به بخش خصوصی، برطرف شدن مسائل مالی و رسیدن به ثبات نسبی اضافه کرد: اگر مشکلاتی هم هست باید در اصلاح ساختار برابر با مدل و الگوی انتخاب شده مشکلمان را حل کنیم که البته به نظر من امروز تراکتور به عنوان یکی از کاندید های اصلی قهرمانی مطرح می باشد.
مدیر عامل سابق باشگاه تراکتور با تاکید بر این که باشگاه های ما سوای فوتبال باید در رشته های مختلف قهرمانی و همگانی نیز حضور داشته باشند افزود: نباید تنها به فکر فوتبال باشیم، ما در سایر رشته های ورزشی نیز پتانسیل بسیار خوبی داریم و می توانیم در سطح ملی عرض اندام نمائیم، متاسفانه طبق آمار و ارقام در یک رشته ورزشی متمرکز شده ایم که در فوتبال هم همانطور که اشاره کردم بدون مدل و به دور از استاندارد های جهانی حرکت کرده و به نظر می رسد هزینه هایی را که متحمل می شویم به هدر می رود.
وی در انتها خاطرنشان کرد: شاید فقط 10 درصد هزینه های کلانی را که برای تیم اصلی می گذاریم را در جهت کمیته محلات و یا استعداد یابی صرف می کردیم امروز موفق تر بوده و حتی تیم دوم و سوم مان نیز برای حضور در مسابقات ورزشی آماده بود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: