شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۴۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴
عجب شیر پرس _ سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در آستانه نوروز امسال کرونا را جدی بگیرید، اگر افراد اقدام به سفر‌های نوروزی کنند، مطمئن باشید ظرف ۷ تا ۱۰ روز آینده شاهد شعله ور شدن و طغیان بیماری خواهیم بود.
احتمال طغیان ویروس کرونا با سفرهای نوروزیبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا خبر داد و گفت: آخرین آمار اخبار و اطلاعاتی که ظرف ۲۴ ساعت اخیر از سراسر کشور و از بیش از ۵۶ آزمایشگاه مورد تأیید وزارت بهداشت و نظام سلامت برای تأیید بیماری کوید ۱۹ دریافت کردیم.

او ادامه داد: خداوند بزرگ را شاکریم و سپاسگذار زحمات و تلاش‌های همکارانمان در سراسر نظام سلامت به خصوص در خط مقدم، جبهه درمان، مراکز معین و بیمارستان‌ها هستیم و امیدواریم که دعا‌های شما عزیزان برای سایر بیماران و بستری شدگان عزیز که در آستانه نوروز مبتلا به این بیماری و در بیمارستان‌ها تحت مراقبت و درمان هستند، موجب خیر و بهبودی این عزیزان شود.

او با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا در ۲ استان مازندران و اصفهان گفت: این دو استان‌هایی هستند که هموطنان عزیر به هیچ وجه به آنها  سفر نکنند و همچنان شیب صعودی نمودار ابتلا در این دو استان بالاست.

جهانپور با بیان اینکه موارد جدید ابتلا در استان قم و گیلان کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد:  البته، نمیخواهیم قضاوتی زودهنگام داشته باشیم، اما به نظر می‌آید که در مجموع اقداماتی که از سوی مردم عزیز استان‌های قم و گیلان و نظام سلامت ذیل بسیج عمومی مقابله با کرونا صورت گرفته منجر شده است تا آرام آرام شاهد کاهش موارد جدید حداقل در دو استان قم و گیلان باشیم.

او افزود: هنوز هم نمی‌خواهیم که یک قضاوت قطعی داشته باشیم، قطعا ادامه این روند کاهشی در مبتلایان جدید در این دو استان و سایر استان‌ها مستلزم استمرار مراقبت‌ها و رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی از سوی تک تک شهروندان، خود مراقبتی، دیگر مراقبتی و قطعا کاهش مراودات و تردد‌ها ست.

جهانپور گفت: توصیه اکید ما در محدودیت در سفر‌های بین شهری و شهری است همچنان بر قوت خود باقی است، استدعای ما این است که مردم در آستانه نوروز این بیماری را جدی بگیرند و به هیچ وجه قصد مسافرت به هیچ استانی از کشور را نداشته باشند به خصوص اگر مقصد و مبدا حرکت ۱۱ استانی باشد که بیشترین موارد ابتلا و شیوع بیماری را داریم.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: شاید در همه بیش از یک ماه گذشته که در خدمت عزیزان هستیم به خصوص در ۲۵ روزی که اطلاعات و آمار روزانه را اعلام کردیم، راهی جز کاهش سطح تماس یعنی کاهش ترددها، مسافرت‌ها و لغو سفر‌های غیر ضروری، ماندن در خانه و شهر‌های خود برای مهار و کنترل ویروس کرونا نداریم.

جهانپور گفت: شما مطمئن باشید اگر بتوانیم این مسیر نزولی کاهش تردد‌های شهری و بین شهری را ادامه دهیم، مسیر و روند کاهش بیماری را ادامه خواهیم داد و به کنترل و کاهش ابتلا به بیماری نزدیک خواهیم شد.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: در هر شهر و استانی که افراد خود مراقبتی و دیگر مراقبتی را رعایت نکنند و افراد اقدام به سفر‌های نوروزی کنند، مطمئن باشید ظرف ۷ تا ۱۰ روز آینده شاهد شعله ور شدن و طغیان بیماری خواهیم بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: