جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
عچب شیر پرس _ به دنبال نتیجه موفقیت آمیز آزمایش‌هایی در مورد موش‌ها، دانشمندان دانشکده امپریال لندن از آزمایش واکسن کرونا بر روی انسان در آینده‌ای نزدیک خبر دادند
آزمایش موفقیت آمیز واکسن کرونا بر روی موش‌هابه گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دانشمندان دانشکده امپریال لندن پس از انجام تحقیقاتی دلگرم کننده در مورد موش‌ها درخصوص واکسن کرونا از تکرار این آزمایش بر روی مبتلایان کووید ۱۹ خبر دادند.
آن‌ها تاکید کردند که در صورت دریافت بودجه کافی، آزمایشات بالینی می‌توانند در مدت زمان چند ماه انجام شوند و مراحل تایید این واکسن در مورد انسان زودتر به سرانجام برسد.
دکتر رابین شاتوک، رئیس عفونت‌های مخاطی در بخش بیماری‌های عفونی دانشگاه، در این باره گفت: در حال حاضر ما واکسن نمونه حیوانی را داریم که نتایج اولیه آن دلگرم کننده است. امیدواریم که با دریافت بودجه کافی برای مرحله بعدی آزمایش‌های بالینی در تابستان به پیشرفت‌های خوبی دست یابیم.
شماری از محققان در سراسر جهان در تلاشند تا واکسنی برای بیماری همه گیر Covid-۱۹ تهیه کنند که بیش از ۱۴۵۰۰۰ نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده است.

دکتر شاتوک از دانشگاه امپریال انگلیس گفت: این یک تلاش جهانی است و اختصاص اعتبار لازم برای این امر می‌تواند تاثیر بسیاری در درمان این بیماری داشته باشد. ما با یکدیگر مسابقه نمی‌دهیم بلکه با همکاری هم در حال مقابله با این ویروس فراگیر هستیم.
بنا بر اظهارات دکتر شاتوک این تیم، یافته‌های خود را در مورد آزمایش واکسن بر روی میمون‌ها با محققانی از پاریس به اشتراک گذاشته‌اند تا بتوانند با همکاری یکدیگر این آزمایش را بر روی انسان‌ها نیز انجام دهند.
به گفته دکتر پل مک کی کارمند ارشد تحقیقاتی در دانشکده امپریال لندن، این تیم از شورای تحقیقات پزشکی اعتبار بیشتری برای کارآزمایی بالینی انسانی درخواست کرده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: