جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴
معاون رییس جمهوری :
عجب شیر پرس _ معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به آسیب ها و تبعات بیماری کرونا در کشور گفت : دولت بسته حمایتی برای اقشار آسیب پذیر و فاقد درآمد ثابت جامعه اختصاص داده است.
دولت برای افراد فاقد درآمد ثابت بسته حمایتی اختصاص دادبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، دکتر محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از آزاد راه شهید همت در استان البرزاظهار داشت: براین اساس کسانی را که شغل خاصی برای تامین درآمد ثابت ندارند، توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی شده اند که تا پایان اسفند ماه جاری یک بسته حمایتی اختصاص یافته و به آنان  مبالغی پرداخت خواهیم کرد.  

وی ادامه داد: برای کسانی که مشاغلی داشتند و اکنون دچار مشکل شده اند  با سازوکارهای تعریف شده ، تسهیلات کم بهره با دوره تنفسی سه ماهه  پیش بینی شده است.

نوبخت بیان داشت : تلاش دولت براین است که با همه تنگناهای بودجه ای که دشمنان خبیث ملت ایران در این شرایط خاص تحمیل کرده اند به مردم  و بیماران کمک شود.

وی  در خصوص اقدامات انجام گرفته برای پیشگیری و مهار کرونا در کشور گفت : اکنون به دستور رییس جمهوری  اقداماتی در حال انجام است ، تامین اعتبار برای ستاد ملی مبارزه با کرونا و دانشگاه های علوم پزشکی کشور از جمله این اقدامات است .

نوبخت بیان داشت:  همچنین  تجهیز بیمارستان ها  با هدف درمان و مهار کرونا از برنامه های اجرایی است، هفته گذشته ۵۳۰ میلیارد تومان  اعتبار به عنوان تنخواه در اختیار ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار گرفت.همچنین ۴۰۰ میلیارد تومان در اختیار ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اختصاص یافت که در مجموع تاکنون یک هزارو ۳۵۰ میلیارد تومان در این بخش  هزینه شده است.

معاون رییس جمهوری اظهار داشت : دشمنان خبیث ملت ایران  در این شرایط که بیماری کرونا مشکلاتی برای جهان و ایران به وجود آورده ، حاضر نیستند از فشار تحریم ها بکاهند و حتی با سخت دلی بر میزان تحریم ها افزوده اند.

رییس سازمان برنامه وبودجه در ادامه از افتتاح پروژه ادامه آزاد راه شهید همت تا پایان هفته آینده خبر داد.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از120 کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: