جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۴۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با حضور در اتحادیه طلا، جواهرات و نقره جات تبریز ضمن دیدار با ریاست، هیئت مدیره و تعدادی از اعضاء این صنف به مشکلات این حوزه رسیدگی کرد.
دستگاه مکانیزه مهمترین ابزار اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزودهبه گزارش خبرنگار روزنامه عجب شیر، دکتر پزشکیان نماینده مجلس با حضور در اتحادیه طلا، جواهرات و نقره جات ضمن دیدار با ریاست این اتحادیه مهدی  بهرمانی و تعدادی از اعضای این اتحادیه به مشکلات این صنف رسیدگی کرد. رئیس اتحادیه طلا، جواهرات و نقره جات تبریز با بیان این نکته که مجلس خانه ملت است گفت: یک نماینده مجلس باید متعهد، متخصص و عامل به گفته هایش بوده و به قول های انتخاباتی که می دهد پایبند باشد، وی ادامه داد: در حکومت مردم سالاری دینی مجلس بسیار حائز اهمیت است و به گفته بنیان گذار انقلاب در راس همه امور می باشد.
بهرمانی یادآور شد: قانون مالیات بر ارزش افزوده باعث شد بسیاری از همکاران ما در این صنف ریزش کنند یا گوشه نشین شوند یا سرمایه خود را در حوزه دیگری به کار ببندند. ریاست اتحادیه طلا و جواهر تبریز از نمایندگان مجلس خواست در این زمینه با بازنگری در قوانین به اعضای این صنف کمک نمایند.
وی افزود: درسطح جهانی صنف ما جزء مشاغلی می باشد که می تواند در اشتغال زایی، کارآفرینی، ارز آفرینی و در قضیه نفت کمک حال دولت باشد، بهرمانی مهمترین ابزار اصلاح قانون ارزش افزوده را دستگاه مکانیزه دانسته و خاطرنشان کرد: در طی ده سال اخیر این دستگاه هنوز تحویل داده نشده که اهرم اصلی اصلاح قانون ارزش افزوده می باشد، وی ضمن اجرایی شدن دستورالعمل اصلاح قانون مالیات ارزش افزوده سال 1397 و 1398 ابراز امیدواری کردکه قانون فوق به سال 1399 تسّری یافته و اجرایی گردد که اگر این کار صورت پذیرد  اتفاق خوبی می باشد که باعث رونق کسب و کار، تولید و فروش در این صنف می شود.
 بهرمانی گفت: تنها صنفی هستیم که در قضیه مالیات بر ارزش افزوده هم عمده فروش و هم خرده فروش شامل این قانون می شود و طبق تبصره 6 بند ذ، در سایر صنوف فقط از سود مالیات گرفته می شود ولی در صنف ما از بابت فروش مالیات گرفته می شود، البته در قانون جدید این مشکل حل شده به شرطی که ریز قوانین با حضور نمایندگان اصناف، دولت و مجلس نوشته شود و با این کار آرامش به صنف ما برگردد که روز به روز کوچکتر می شود.  
دکتر پزشکیان تشریح کرد:  این امکان وجود دارد که با برگزاری جلسه با مسئولین ذی ربط مشکلات به حق اعضای این صنف را پیگیری کنیم، وی اضافه کرد: دستگاه مکانیزه را باید از دولت پیگیری کرده و برای صادرات این صنف می توان از وزارت صمت کمک بگیریم تا روند صادرات را تسهیل نمائیم.
 این نماینده مجلس افزود:کل چرخش مالی که از پیشنهادات اعضاء این صنف جهت پیشرفت و سهم بازار در جهت تولید، اشتغال و صادرات است را  می توان در این زمینه سیاست گذاری کرده و برنامه ریزی مربوط به آن را با مسئولین ذیربط انجام داد و دغدغه های اعضاء این صنف را شنیده و به فرآیند اصلی این مشکل ورود کمک و حل و فصل نمائیم، دکتر پزشکیان ادامه داد: اگر بتوانیم در مسیری حرکت کنیم که بستر مناسب فراهم شود، چرخه و روال قانونی آن طی شود می توان به راحتی مشکلات این صنف را پیگیری و حل و فصل کرد.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: