سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
عجب شیر ما - فرماندار عجب شیر از تخصیص شش میلیارد ریال اعتبار برای مجتمع های آبرسانی قوری چای این شهرستان خبر داد.
ابه گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، براهیم طاهری، درکمیته برنامه ریزی این شهرستان در منطقه قوری چای از توابع بخش قلعه چای ، افزود: این مجتمع شامل هفت روستای حوری، دیزج، چنار، بوکت، مهماندار، بولالو و خانیان بوده و با پیش بینی اعتبار50 میلیارد ریالی برای اجرای کل این طرح، به پیمانکار واگذار شده است.
وی، با بیان اینکه این مجتمع بیش از دوهزار خانوار را تحت پوشش قرار می دهد، اظهارکرد: با توجه به مشکل های ناشی از خشکسالی و کمبود آب، اداره آبفای روستایی باید جذب اعتبارها و پیگیری پیشرفت طرح را در اولویت برنامه های کاری خود قرار دهد.
فرماندار عجب شیر خواستار ساماندهی رودخانه قوری چای توسط امور منابع آب این شهرستان شد و گفت: امور منابع آب این شهرستان باید به تعهد خود در اجرای 650 هکتار سیستم آبیاری تحت فشار در زمین های روستای مهماندار عمل کند و آن را به بهره برداری برساند.
طاهری، از پرداخت 100 درصد هزینه اجرای طرح آبیاری تحت فشار توسط دولت به کشاورزان این شهرستان خبر داد و افزود: جهاد کشاورزی باید نسبت به تبیین اهمیت اجرای این طرح و تشویق کشاورزها اقدام کند و آن را در اولویت کار خود قرار دهد.
وی، بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ استفاده از بیمه کشاورزی در روستاها از طریق آموزش و ترویج تاکید کرد و یادآور شد: اطلاع رسانی به موقع از اهمیت بیمه کشاورزی نقش مهمی دراجرای این طرح داشته و باید دراین زمینه تمهیدهای لازم اندیشیده شود.
فرماندار عجب شیر با بیان اینکه باید طرح ساماندهی چشمه های آب شهرستان عجب شیر اجرا شود، اظهار داشت: مدیریت علمی منابع موجود در پایداری دوران بهره برداری از آن ها بسیار مهم و ضروری بوده و دراین راستا با توجه به هدر رفت منابع با ارزش آب استان درکشاورزی سنتی، با پیشنهاد کارگروه استانی مدیریت حوضه آبریز دریاچه و مصوبه ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه با کمک های اعتباری دولت، شیوه آبیاری باغ ها و زمین های کشاورزی واقع در حاشیه دریاچه مدرنیزه می شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: