پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۴۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
مشکلات مراجعه به خشکشویی های آنلاین، غیر استاندارد و بدون مجوز؛
نائب رئیس اول اتحادیه خشک شویان و مبل شویان کلانشهر تبریز، گفت: اخیرا اشخاصی اقدام به تبلیغات در فضای مجازی و یا با پخش تراکت هایی در شهر تبریز با نام های خشک شویی آنلاین، تلفنی و غیره یا نام های مشابه نموده اند که مردم به این ها اعتماد نکنند.
مردم به خشکشویی های بدون کارت و مجوز اعتماد نکنندبه گزارش خبرنگار روزنامه عجب شیر، نائب رئیس اول اتحادیه خشکشویان و مبل شویان تبریز در رابطه با خشکشویی های غیر استاندارد، آنلاین و بدون مجوز و دغدغه هایی که در رابطه با اجناس مردم داشت گفت: صنعت خشکشویی از خدمات فنی و تخصصی می باشد و  اشخاصی که مبادرت به تاسیس صنعت خشکشویی می نمایند قبل از تاسیس کارگاه خشکشویی حتما می بایست به مدت 1 الی 6 سال جهت آموزش این حرفه حساس وقت گذاشته و پس از حرفه آموزی در امتحانات فنی و حرفه ای (کتبی ، عملی) که زیر نظر اساتید مجرب برگزار می شود شرکت نموده و نمره ی قبولی را کسب نمایند.
 غلامرضا یوسفی با بیان این که در صورت عدم کسب نمره قبولی می بایست حداقل یک دوره سه ماهه را نیز طی نموده و دوباره مورد امتحان قرار گیرند، افزود: حتما باید نمره قبولی را کسب نموده و مدرک فنی این حرفه را دریافت نمایند و بعد از دریافت مدرک فنی اقدام به تاسیس کارگاه خشکشویی کرده و از طریق اتحادیه خشکشویی ها مجوز کسب نمایند.
 وی ادامه داد: اتحادیه مربوطه موظف است بعد از دریافت تقاضای کتبی به واحد مزبور مراجعه و کارگاه فوق را از تمام استانداردهای خشکشویی بررسی کند.
نائب رئیس اول اتحادیه خشکشویان تبریز گفت: استانداردهای خشکشویی از لحاظ شستشوی پاک، شرعی، موادهای مصرفی، دستگاه ها و امکانات مورد نیاز جهت حفظ کیفیت، امنیت لباس و مفقود شدن البسه باید مورد بازرسی و بازدید قرار گیرد.
 وی همچنین یادآورشد: لازم است بعد از صدور مجوز، این بازرسی و بازدید در زمان های معین و نامعین به صورت مستمر و در طول سال دو الی سه بار از واحدهای فوق توسط بازرسین اتحادیه قرار گیرد تا واحد مزبور بعد از دریافت مجوز هیچ گونه کسوری در امر خدمات رسانی و یا مواد مورد نیاز انجام ندهند و در صورت احراز تخلف از واحد خشکشویی اتحادیه از ادامه فعالیت آن واحد تا زمان برطرف کردن موارد تخلف جلوگیری
می گردد.
نائب رئیس اول اتحادیه خشکشویان و مبل شویان تبریز با تاکید بر این که مردم به خشک شویی هایی که این موارد را رعایت می کنند اعتماد کنند، عنوان کرد: اولا تمامی کارکنان واحدهای خشک شویی می بایست حتما دوره فنی را گذرانده و مدرک فنی و حرفه ای و نمره قبولی را داشته باشندکه نشانگر کار بلد بودن کارکنان آن واحد می باشد و مدارک فنی  نصب العین و در معرض دید مشتریان باشد، ثانیا داشتن پروانه کسب معتبر از اتحادیه نشانگر این است که اتحادیه بر اعمال این واحد نظارت کامل دارد که باید نصب العین و در معرض دید مشتریان باشد، ثالثا حتما توجه داشته باشید که در درب ورودی مغازه بر چسب خشکشویی استاندارد و مورد اعتماد نصب شده باشد و همچنین نرخ نامه مصوب اتحادیه که در سه درجه تنظیم گردیده نصب العین و در معرض دید مشتریان باشد.
 وی همچنین متذکر شد: اخیرا اشخاصی اقدام به تبلیغات در فضای مجازی و یا با پخش تراکت هایی در شهر تبریز با نام های خشک شویی آنلاین و یا تلفنی و غیره یا نام های مشابه نموده اند که مردم به این ها اعتماد نکنند.
 یوسفی ادامه داد: این نوع خشکشویی ها قیمت ها، خدمات نامتعارف و خلاف واقع  برای فریب دادن مردم چاپ و در سطح شهر به صورت گسترده پخش کرده اند.
 غلامرضا یوسفی خاطرنشان کرد: در این راستا شکایات متعددی از طرف همکاران و همشهریان گرامی به اتحادیه رسیده است و اتحادیه ی خشک شویان تبریز بر حسب وظیفه ای که دارد به جهت حفظ، صیانت از حق و حقوق همکاران و مردم عزیز با بررسی میدانی و تحقیقات شبانه روزی به آدرس هایی که در تبلیغات استفاده شده است مراجعه و به این نتیجه رسیده است که تمامی آن ها بدون مجوز و به صورت زیر زمینی اداره می شوند.
 وی با بیان اینکه تمامی البسه ها به صورت غیر بهداشتی، غیر اصولی و بعضا به صورت دسته جمعی و خانگی شسته می شود که هیچ گونه استانداردهای لازم را دارا نمی باشد اظهار کرد: این گونه خشکشویی ها خدمات و فعالیت هایشان با نرخ زیر قیمت اتحادیه در اختیار مشتریان قرار می گیرد که باعث بروز بیماری های واگیردار و غیره می شود.
 نائب رئیس اول اتحادیه خشکشویان عنوان کرد: شکایاتی از این افراد به اتحادیه و واحد بازرسی از جمله خرابی البسه وگم شدن البسه، تغییر رنگ و غیره رسیده است ولی چون این اشخاص بدون مجوز فعالیت می نمایند، مکان مشخصی ندارند و حاضر به جوابگویی هم نیستند اتحادیه هیچ گونه شکایتی از این افراد را قبول نمی کند و هیچ گونه مسئولیتی در قبال این افراد سودجو ندارد، به خشک شویی های آنلاین، تلفنی و غیر مجاز که جا، مکان و مجوزهای لازم را ندارند به هیچ عنوان اعتماد نکنید و البسه های خود را به آن ها نسپارید.
غلامرضا یوسفی در پاسخ به سوال علت تفاوت قیمت ها در خشکشویی ها گفت: کیفیت خدمات ارائه شده، موادهای مصرفی در آن واحد، دستگاه های موجود درآن واحد در این امر دخیل هستند.
وی همچنین در مورد نرخ خدمات در واحدهای خشکشویی توضیح داد: نرخ خدمات البسه در اتحادیه ها با در نظر گرفتن خدمات از قبیل مواد مصرفی، خدمات و دستگاه های موجود در محل کارگاه خشکشویی تعیین می گردد و در این میان مبلغی هم بابت دستمزد خدمات در نظر گرفته می شود.
نائب رئیس اول اتحادیه خشکشویان و مبل شویان کلان شهر تبریز بیان کرد: اتحادیه سازمان های مربوطه با در نظر گرفتن خدمات دهنده ( خشکشویی) و هم خدمات گیرنده (مشتری) نرخ هایی را در نظر می گیرند که هیچ گونه حق و حقوقی از طرفین ضایع و متضرر نشود.
 غلامرضا یوسفی در این زمینه مثال زده و گفت: شما در نظر بگیرید برای شستشو و اطوی یک دست کت و شلوار معمولی اتحادیه مبلغ 30 هزار تومان در نظر گرفته (البته طبق استاندارد های شستشو و اتو)، ولی شخصی در جایی تبلیغات کرده است که شستشوی و اتوی کت و شلوار زیر قیمت اتحادیه  12هزار تومان انجام می شود و هزینه دریافت و ارسال نیز رایگان می باشد که در این موارد باید توجه داشت که یک جای کار می لنگد و چطور می شود که 30 هزار تومان تبدیل به 12 هزار تومان می شود، متوجه می شویم که این افراد یا فرد سودجو کیفیت را فدای کمیت کرده و از این طریق سود کلانی به جیب می زنند.
وی ادامه داد: یا به تبلیغ شستشوی پرده در تبلیغات خود اشاره می کنند که پرده های شما را رایگان باز و نصب می کنیم و سرویس رایگان داریم و نصف قیمت اتحادیه فعالیت می کنیم و سرویس رایگان داریم که در این زمینه باید گفت شستشوی پرده در خشکشویی ها با مواد مخصوص انجام می گیرد و در عین اینکه پرده ها سفید و درخشنده می شود هیچ گونه آسیبی به همه تارو پود پرده نمی رسد.
غلامرضا یوسفی ضمن برشمردن خطرات خشکشویی های آنلاین گفت: حال ببینیم این افراد چه می کنند، این افراد فریب کار و  سودجو پرده ها را با مواد سفید کننده و نظایر آن که قیمت این موادها یک دهم مواد مخصوص پرده شویی می باشد شستشو می کنند و تحویل مشتری خود می دهند و در زمان تحویل به مشتری ظاهرا هیچ گونه عیب و ایرادی در کار نیست ولی بعد از مدتی گرده پاره می شود و هیچ شکی هم به خشکشویی نمی برید که در زمان شستشو شما را فریب داده اند و باید فکر پرده نو باشید.
نائب رئیس اول اتحادیه خشکشویان و مبل شویان تبریز توصیه کرد: اتحادیه خشکشویان تبریز به مشتریانی که با خشکشویی های سطح شهر سر و کار دارند هر شخصی جهت مراجعه به درب منازل مردم باید صلاحیت های لازم را از اتحادیه و نیروی انتظامی داشته باشد و دارای کارت شناسایی معتبر عکسدار باشد تا در زمان بروز خطایی فورا قابل شناسایی و تحت پیگرد باشد پس مردم نباید به هر شخصی اعتماد کنند.
غلامرضا یوسفی به عنوان کلام آخر گفت: اتحادیه خشکشویان و مبل شویان تبریز آماده پاسخگویی به سوالات و شکایات مردم عزیز می باشد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: