شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۴۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
اجلاس ماهانه اتاق اصناف استان آذربایجان شرقی که با حضور ریاست، هیئت رئیسه اتاق اصناف استان و با حضور روسای اتحادیه ها و مدعوین و مهمانان جلسه در محل دائمی سالن اجلاس اتاق اصناف استان برگزار شد.
تلاش ها و مجاهدت های اصناف نقطه عطف تاریخ معاصرکشور استبه گزارش خبرنگار روزنامه عجب شیر، اجلاس ماهانه اتاق اصناف استان آذربایجان شرقی که با حضور ریاست،  هیئت رئیسه اتاق اصناف، بابایی ریاست اداره امور اصناف وتشکل ها سازمان صمت درآذربایجان شرقی، زینال خواه ریاست سازمان بسیج اصناف تبریز، روسای اتحادیه ها،  مدعوین و مهمانان جلسه حجت الاسلام برگی ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، دکتر محمدحسین فرهنگی نماینده مجلس شورا اسلامی کلان شهر تبریز ، سرهنگ، شری زاده ریاست اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان، سرهنگ، عبدی معاون اجتماعی ناجا در استان آذربایجان شرقی در محل دائمی سالن اجلاس اتاق اصناف استان آذربایجان شرقی برگزار شد.  
در ابتدای مراسم ریاست اتاق اصناف استان آذربایجان شرقی، چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی وآغاز دهه مبارک فجر را به اصناف آذربایجان، روسای اتحادیه، ملت ایران، مهمانان و مدعوین تبریک گفت و ادامه داد: باید تلاش کنیم تا به اعضا، همکاران، همشهریان شریف آذربایجان خدمت نمائیم.
وی اظهار کرد: حق عضویت های اتحادیه ها تصویب شده و آماده می باشد، وی از روسای اتحادیه تقاضا کرد: که بودجه مصوب خود را سریعتر ارجاع فرمایند تا مصوب گردد، وی همچنین از روسای اتحادیه خواست تا در صورت داشتن اعتراض، به صورت نامه رسمی ارسال نمایند تا اصلاح گردد.
ریاست اتاق اصناف استان به روسای اتحادیه حمل و نقل آقای حسن زاده، اتحادیه لوازم الکتریکی، آقای افشار و اتحادیه فخاران آقا یقینی که در انتخابات اخیر این اتحادیه ها منتخب اعضا شدند، تبریک گفت.
محمدی نائب رئیس اول هیئت رئیسه اتاق اصناف استان به روسای اتحادیه یادآورشد و افزود: سه تراز کمسیون بودجه و تشکیلات تصویب شده و سه متمم بودجه اتحادیه های اصناف و همچنین بودجه اتاق اصناف معین گشته که امیدوارم مصوب گردد.
 سپس ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان عنوان کرد: بالواقع همان طور که دین مردم به آذربایجان است، دین آذربایجان هم به بازاریان می باشد، انقلاب را بازاریان شروع کردند و ادامه دادند، حجت الاسلام برگی ابراز داشت:  قیام خونین 29 بهمن را آیت الله شهید قاضی به کمک بازاریان پیش برد. و با بیان این که  اگر بخواهیم انقلاب شکوهمند اسلامی را منهای بازاریان کنیم چیزی از انقلاب باقی نمی ماند، تاکید کرد و گفت: اصناف در طول انقلاب اسلامی و حتی جنگ تحمیلی دوشادوش مردم جنگیده و بخشی از هزینه های جنگ را نیز متقبل شدند.
وی گفت: در ایام الله دهه فجر قرار داریم و شهادت سردار سلیمانی تحول خاصی در منطقه اروپا و آمریکا  ایجاد کرده است و با برشمردن  این حادثه بزرگ که 10 هزار نفر آمریکایی جرات می کند نامه می نویسد،  امضا می کند و به دفتر حافظ منافع ایران در آمریکا تحویل می دهند و از شهادت سردار سلیمانی ابراز تاسف و از دولت خود ابراز انزجار می کنند، گفت: این یعنی صدور انقلاب به آمریکا.
وی خاطر نشان کرد: تمامی چشم ها به دهه فجر و راهپیمایی امسال می باشد و هر سال می گوییم راهپیمایی امسال حساس تر است و انتخابات هر دوره حساس تر از قبل، چراکه هر سال موقعیت نظام فرق دارد.
و در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: 22 بهمن امسال مصادف با چهلمین روز سردار سلیمانی می باشد، که تمامی نگاه ها به ملت بزرگ ایران می باشد که نقش بازاریان در این حرکت هم چون گذشته می تواند موثر و مثمر ثمر واقع شود.
 وی  در پایان سخنان خود با بیان این که بازاریان و اصناف حرکت ها و فعالیت های زیادی می توانند در دهه فجر ایجاد کنند افزود: فعالیت ها و تحرکات بازاریان  باعث می شود که ایام الله دهه فجر پرشورتر و پرشعور تر برگزار شود.
دکتر فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: ایام الله دهه فجر و این روزهای مهم را عزیز می شماریم که نه تنها درکشور بلکه نقطه عطف و تاثیر شگرفی در تاریخ معاصر و همچنین غیر قابل مقایسه با سایر تغییرات دوران معاصر می باشد.
تحولی که باعث فروپاشی رژیم شوروی و در کشورهای اسلامی باعث ایجاد رویکرد و افکار جدید و متفاوت در نظام جهانی شد که از آثار و برکات دهه فجر است. فرهنگی ادامه داد: دهه فجر جز ایام الله است و خداوند در قرآن به پیامبر یادآوری می کند که ایام الله را به مردم یادآوری کنید که این ایام الله منشا کدام اتفاقات، تحولات است و چه آثاری را بر جا گذاشته است.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان این که شهادت سپهبد سلیمانی هم از ایام الله است اظهار کرد: این که سردار شهید سلیمانی، سردار دل ها بود تعبیر درستی است چون کسی باور نداشت ملت در این وسعت از وی تقدیر کند.
 فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به این نکته که شهید سلیمانی موثرتر و خطرناک تر از سردار سلیمانی برای آمریکا خواهد بود افزود: تحول، آثار  و امواجی که شهادت سپهبد سلیمانی در جهان اسلام ایجاد کرد کمتر از تلاش ها، مجاهدت ها و رشادت های آن بزرگوار نخواهد بود.
نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسائل مربوط به حوزه صنعت، معدن و بازار باید سامان یابد و تلاش هایی در این زمینه صورت گرفته و نتیجه بخش هم بوده است. وی توصیه ای هم به اصناف و روسای اتحادیه کرده و ابراز داشت: واسطه گری تحت عنوان اتحادیه، باعث اتفاقات، تحولات و مسائل جدید تحت عنوان برند سازی شود که به نام آذربایجان در سازمان ثبت اسناد و زیر مجموعه آنان ثبت و سپس ثبت جهانی شود، چرا که نقاط مثبت هر صنف با برند آن صنعت مطرح می باشد که ارزش کالایی آن را افزایش می دهد.
زابلی خزانه دار اتاق اصناف استان گفت: مالیات سال 98 به نسبت سال  97با توجه به مصوبه مجلس کلا تغییر کرده که به موجب ماده 97 که این قانون توسط آن اجرا خواهد شد بزرگترین مشکل را برای کل اصناف ایجاد خواهد کرد، چون اطلاع رسانی دقیق از طرف سازمان امورمالیاتی صورت نگرفته و فعلا این ظرفیت که اظهارنامه های مالیاتی موبه مو و جزء به جزء اجرا شود عملیاتی نیست و افزود: وصول مالیات سال 98 طبق روال قبلی و با توافق صورت پذیرد تا در سال 99 پس از اطلاع رسانی و آموزش لازم این قانون اجرا شود همچنین قرارداد بیمه عمر، حادث، تکمیل درمان توسط هاشمی ریاست اتاق اصناف استان امضاء شده و به زودی اطلاع رسانی خواهد شد تا اعضا اتحادیه ها ثبت نام و استفاده نمایند.  
چمنی ریاست اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان فرش دستباف گفت: مالیات باید بر مبنای درآمد باشد نه سابقه صنفی گفت: درآمدها نه تنها افزایش و بهبود نیافته بلکه کاهش هم یافته که لطفا مالیات بر این اساس دریافت گردد و اصلاح قانون مالیاتی از ایجاد رانت جلوگیری خواهد کرد.
رئیس اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی گفت : دو نوع امنیت داریم امنیت فیزیکی و احساس امنیت. امنیت فیزیکی که همه می بینند و امنیت احساسی، امنیتی که یعنی خودرو خود را در جایی پارک کنی و دلت قرص باشد که آسیبی به آن نمی رسد. دو نوع پیشگیری داریم پیشگیری کیفری و غیر کیفری، در پیشگیری غیر کیفری بخشی ازآن وظیفه پلیس و بخشی وظیفه مردم است. شری زاده افزود : با رعایت بعضی از اصول و حقوق شهروندی خود و آگاه سازی اطرافیان و دوستان  می توان از وقوع جرم پیشگیری کرد.
شری زاده عنوان کرد:  در مورد آگاه سازی هم دو نوع آگاه سازی داریم، آگاه سازی عمومی قبل از وقوع جرم  و آگاه سازی بعد وقوع جرم که بر عهده حاکمیت است.
وی افزود: این آگاه سازی وظیفه دستگاه های مرتبط  در این زمینه هم چون پلیس، آموزش و پرورش و غیره می باشد که این آگاه سازی در کاهش وقوع جرم موثر است. وی تشریح کرد: بعضی جرایم بر اساس سهل انگاری اشخاص اتفاق می افتد. وی گفت: بعضی زیر ساخت ها باید اصلاح شود مثلا پروانه ساخت می دهیم ولی پروانه امنیتی
نمی دهیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: