جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۴۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
جبران عقب ماندگی و دستیابی به توسعه پایدار، نیازمند سرمایه گذاری برای بهره جویی از مزیت های نسبی و توانایی های بالقوه اقتصادی است، در نظام اقتصادی توسعه یافته صاحبان فکر و ایده از عوامل اصلی توسعه پایدار محسوب گردیده و رشد اقتصادی از اساسی ترین سیاست های کلان هر کشور و علی الخصوص از دغدغه های اساسی کشور ما به ویژه در دهه ی اخیر بوده است. امروزه اکثر محققین پذیرفته‌اند که کارآفرینی و ارزش افزوده حاصل از آن، موتور پیش‌برنده اقتصاد کشورها است و در واقع یکی از راه‌های گذر از اقتصاد دولتی به اقتصاد آزاد، ایجاد شرایط کارآفرینی می باشد و به همین دلیل است که اغلب کشورها برای تولید ثروت، توسعه تکنولوژی و اشتغال مولد به مقوله کارآفرینی روی آورده‌اند. کارآفرینی نقش ویژه‌ای در رشد و توسعه اقتصادی، رقابت سازنده، اشتغال‌زایی پایدار، توسعه عدالت اقتصادی، کاهش فقر، تولید ثروت ملی و حل مشکلات جامعه، دولت و بخش عمومی دارد که در همین راستا به سراغ یکی از موفق ترین تولید کننده های شمالغرب کشور رفته ایم. کارخانه خوراک دام و طیور مهردانه در سال ۱۳۸۰ با بهره‌گیری از خط تولید کاملا پیشرفته و با ظرفیت تولید سالانه ده هزار تن در استان آذربایجان شرقی فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون با توجه به بهبود روزافزون کیفیت و افزایش تنوع محصولات تولیدی ظرفیت تولید خود را به بیش از 150 هزار تن در سال افزایش داده است. با توجه به افزایش رضایت مندی مشتریان و متعاقبا افزایش تقاضای خرید محصولات، شرکت آرمین تجارت آیدین مهر در نظر دارد تا بزرگترین و مدرن ترین کارخانه خوراک دام و طیور کشور را با خط تولید مبتنی بر تکنولوژی نوین احداث کند که در همین راستا به سراغ مسعود فیروزی، مدیر عامل این مجموعه رفته و گفت و گوی صمیمانه ای را با ایشان انجام داده ایم که ماحصل آن تقدیم مخاطبین عزیز می گردد.
بزرگترین و مدرن ترین کارخانه خوراک دام و طیور کشور را احداث می کنیم

برای شروع، درمورد زمینه فعالیت و اینکه مهردانه چگونه و از کجا شروع کرده صحبت بفرمائید.

از سال۱۳۸۰ با بهره‌گیری از خط تولید کاملا پیشرفته اروپایی و با ظرفیت تولید سالانه ده هزار تن در استان آذربایجان شرقی فعالیت خود را آغاز کرده ایم و هم اکنون با توجه به بهبود روزافزون کیفیت و افزایش تنوع محصولات تولیدی ظرفیت تولیدیمان به بیش از 150 هزار تن در سال افزایش یافته است.

 

عملکرد شرکت تولیدی بازرگانی آرمین تجارت آیدین مهر را در طی مدت فعالیت خود، چگونه ارزیابی می کنید؟

وضعیت کمی و کیفی شرکت در زمینه تولید به دلایل متعددی افزایش چشمگیری داشته که می توان به علل زیر اشاره کرد:

در بحث افزایش کمی تولید با افزایش خط تولید، تجهیزات و مدرن کردن دستگاه آلات و همچنین با افزایش نیروی شاغل و کادر متخصص و  افزایش شیفت کاری میزان تولید کارخانه افزایش پیدا کرده است.

در حوزه افزایش کیفی محصولات مهردانه با بکارگیری متخصیصن مرتبط با رشته دامپروری و دامپزشکی و جوان گرایی نیروهای شاغل دلیلی بر توسعه کیفی محصولات شده و همچنین افزایش تنوع محصولات و اخذ استانداردهای مربوطه از جمله ایزوها و ... و توسعه و تجهیز واحد کنترل کیفی و آزمایشگاه های مربوطه و راه اندازی واحد خدمات پس از فروش توسط دکترین و متخصصین مدرک phd  دلایلی است از افزایش کیفی محصولات مهردانه.

همچنین با ایجاد معاونت بازرگانی مجزا و توسعه واحد بازرگانی شرکت توانسته ایم در راستای تامین نهاده های با کیفیت و با خرید بدون واسطه، قیمت تمام شده نهاده های دامی را کاهش و متعاقبا باعث ارائه قیمت رقابتی برای محصولات خود شویم.

 

چه عاملی سبب تولید محصول با کیفیت ایرانی شده است و کدام نقاط کشور را پوشش می دهید؟

فرمولاسیون محصولات تولیدی بر پایه استانداردهای روز جهانی و با در نظر گرفتن نیازهای منطقه ای (لوکال) و اقلیمی و پیگیری بازخورد مشتریان و بررسی و اعمال نظرات مشتریان در سیستم فرمولاسیون محصولات تولیدی شرکت آرمین تجارت آیدین مهر و همچنین آموزش نحوه مصرف صحیح و مدیریت فارم های مشتریان و استفاده از افزودنی های  فیتوژنیک (گیاهان دارویی) در راستای افزایش کیفیت و سالم سازی محصول دام آماده و نتیجتا حصول مرغ سالم و سلامت غذایی جامعه عامل موفقیت و تولید محصول با کیفیت ماست.

در رابطه با پوشش استان های کشور نیز هم اکنون محصولاتمان استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، گیلان و قزوین را پوشش می دهد.

 

آیا محصولات تولید شده توان رقابت در سطح بین المللی را دارد؟

بله،‌ ضمن وجود توان رقابت بین المللی محصولات مهردانه، شرکت دائما در حال توسعه توان کمی و کیفی می باشد تا قدرت رقابت پذیری بین المللی خود را حفظ نماید. در همین راستا درخواست مکرر مشتریان خارجی از محصولات مهردانه وجود دارد که با توجه به استراتژی کشور فعلا در زمینه صادرات فعالیتی صورت نمی گیرد.

 

از اهداف شرکت صحبت بفرمائید، چشم اندازتان برای سال های آتی چگونه است؟

با توجه به افزایش رضایت مندی مشتریان و افزایش تقاضای خرید محصولات مهردانه در جهت افزایش تولید و کیفیت بهتر و قیمت فروش پایین تر در حال احداث بزرگترین و مدرن ترین کارخانه خوراک دام و طیور کشور با خط تولید مبتنی بر تکنولوژی اروپایی هستیم تا هم نیاز مصرف بازارهای منطقه ای و فرا منطقه ای را تامین کرده و هم در راستای تولید محصولات با کیفیت عالی و صادراتی قدم های بزرگی برداریم.

در نظر داریم با ایجاد یکی از بزرگترین زنجیره های تولید محصولات کشاورزی استراتژیک و راهبردی در تامین امنیت غذایی کشور و منطقه سهم بسزایی داشته باشیم.

 

آیا برنامه ای در جهت توسعه و گسترش فعالیت گروه تولیدی مهردانه در سطح کشور و صادرات نهاده های دامی داخلی به سایر کشور ها را در نظر دارید؟

بله اگر بخواهم برنامه های آتی مان را به صورت سازمان یافته مطرح کنم به شرح زیر خواهد بود:

توسعه و به روز کردن کارخانه فعلی مهردانه،

احداث کارخانه جدید،

تحقیق و توسعه (R&D) در مورد تولید محصولات خاص،

اخذ گواهی ها و استاندارد های اوراسیا و بین المللی،

توسعه ارتباط با دانشگاه های معتبر

و تولید محصول دان سبز برای مرغداران سبز.


در همین راستا و در زمینه تولید و صادرات با چه محدودیت هایی روبرو هستیم و برای حل این مشکلات چه پیشنهادی دارید؟

به علت اینکه اکثر نهاده های خام دامی با ارز دولتی وارد کشور می شود و استراتژی دولت در ممنوعیت صادرات دان آماده دام و طیور می باشد و همچنین عدم ثبات بازار ارز و قوانین صادراتی فعلا شرکت تمام انرژی خود را در جهت بازار های داخلی متمرکز کرده است.

 

با فعالیت کارخانه مهردانه برای چند نفر به صورت مستقیم کار آفرینی شده است؟

هم اکنون حدودا برای 100 نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی صورت پذیرفته و همچنین با اجرای پروژه های آتی و به یاری خداوند ظرفیت اشتغال زایی این شرکت چندین برابر خواهد شد.

اصلی ترین عامل موفقیت و در دست گرفتن بازار توسط محصول شما چه چیزی است؟

اصلی ترین عامل موفقیت مهردانه کیفیت بالای محصولات و ثبات آن است، رعایت استاندارد های تغذیه در کنار قیمت رقابت پذیری و پشتیبانی مستمر از محصولات تولیدی باعث رشد روزافزون رضایت مندی مشتریان این شرکت شده است.

 

در انتها اگر مطلبی هست که بیان نشد، بفرمائید.

این شرکت با همت و تلاش همه همکاران و پرسنل زحمت کش کارخانه و با سرمایه گذاری آقای یونس شادمهر، قدم در جاده پرفراز و نشیب تولید گذاشته است که امیدواریم با همکاری و همیاری مسئولین امر در هموارسازی این جاده، به سرمنزل مقصود برسیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: