جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳
دبیر ستاد انتخابات کشور در تبریز عنوان کرد
عجب شیر ما-دبیر ستاد انتخابات کشور از احتمال ثبت‌نام 6 هزار نامزد نمایندگی مجلس برای تصاحب 290 کرسی در 207 حوزه انتخابی کشور خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد با درصد روبه رشد حضور نامزدهای انتخاباتی مواجه خواهیم بود.
احتمال ثبت‌نام 6000 نامزد برای انتخابات مجلس/ عوامل اجرایی انتخابات 960 هزار نفرند

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، علی پورعلی‌مطلق صبح امروز در همایش فرمانداران، بخشداران و اعضای ستاد انتخابات سه استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل در تبریز اظهار داشت: امسال دو انتخابات مهم دهمین دوره مجلس و پنجمین دوره مجلس خبرگان را در پیش داریم و برای پوشش هر چه بهتر این دو انتخابات برنامه‌های را از سال گذشته آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه 960 هزار نفر عامل اجرایی درگیر انتخابات خواهند بود، افزود: اگر می‌خواهیم انتخابات سالمی برگزار شود، مهم‌ترین بخش آن آموزش است که برای تحقق این امر اقدامات مختلفی از سال گذشته انجام داده‌ایم.

دبیر ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: از جمله اقداماتی که برای توجیه امر انتخابات انجام دادیم برگزاری همایشی در اردیبهشت سال جاری بود که با حضور همه استانداران، معاونان سیاسی، فرمانداران و بخشداران، روسای قوا، مراجع چهارگانه و شخص رئیس جمهور انجام شد که در این همایش مباحث مرتبط با انتخابات مطرح و راهبردهای لازم ترسیم شد.

وی برگزاری جلسات استانی به صورت سمینار یک روزه، تدوین برنامه‌های انتخابات و رفع ابهامات را از دیگر اقدامات آموزشی توجیهی انتخابات عنوان و تصریح کرد: هفته گذشته 270 نفر از مربیان و کارشناسان مجربی که از استانداری‌ها معرفی شده بودند به مدت پنج روز در تهران تمام اهداف در بحث امنیت، اجرا و مباحث حقوقی انتخابات را فرا گرفتند.

پورعلی‌مطلق اذعان داشت: برگزاری چنین نشست‌هایی برای افرادی که این آموزش‌ها را دیده‌اند بسیار مفید خواهد بود و قادر خواهند بود آموزش لازم را به عوامل اجرایی ارائه کرده و ضریب سلامت و امنیت انتخابات را ارتقاء دهند.

برگزاری همایش منطقه‌ای انتخابات در 11 استان کشور

این مسئول با بیان اینکه همچنین همایش منطقه‌ای انتخابات را در 11 استان برگزار کردیم که در این همایش منطقه‌ای اعضای ستاد انتخابات متشکل از معاونین وزرا بودند افزود: جلسه حاضر سومین جلسه استانی است که برگزار می‌شود که امیدواریم با وقتی که فرمانداران و بخشداران می‌گذارند این سمینار دو روزه را به بهترین نحو برگزار کنیم.

دبیر ستاد انتخابات کشور یادآور شد: در هیچ مقطعی، انتخابات مجلس با انتخابات دیگری همزمان نشده بود، بنابراین این انتخابات بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه احتمالا بیش از 6 هزار نامزد در رقابت انتخاباتی آتی حضور خواهند یافت که برای 290 کرسی رقابت می‌کنند، ابراز داشت: حضور و اعلام آمادگی نشان از درصد رو به رشد نامزدها دارد که این موضوع در روند کار عوامل اجرایی تاثیر خواهد گذاشت.

دبیر ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: تمام هماهنگی‌های لازم برای برگزاری انتخابات گسترده با حضور پرشور مردم سراسر کشور در سال جاری انجام شده است.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هفتم اسفند سال‌جاری به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: