شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۴۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد:
رئیس سازمان غذا و دارو از صادرات دارو از ایران به ازای واردات غذا از کشورهای مختلف از جمله آمریکای جنوبی خبر داد.
مبادله دارو و غذا ایران با کشورهای آمریکای جنوبیبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، محمدرضا شانه ساز روز چهارشنبه در نشست خبری در محل سازمان غذا و دارو گفت: این اقدام موجب ورود داروهای ایرانی به کشورهای مختلف و توسعه صادرات می شود و به این ترتیب کشورهای دیگر با کیفیت خریداری داروهای ایرانی و قیمت مناسب این اقلام آشنا می شوند.
وی افزود: مبادله دارو و غذا امر جدیدی نیست و مدتهاست انجام می شود. یکی از موانع این صادرات این است که کشورهای بزرگ می دانند ورود ایران به بازار دارویی کشورها بازار آنها را تحت شعاع قرار می دهد.
شانه ساز گفت: البته اختصاص ارز 4200 تومانی هم مانعی در برابر این صادرات هست اما موجب این نوع صادرات نمی شود زیرا ارز را به صندوقی زیر نظر بانک مرکزی واریز می کنند.
رئیس سازمان غذا و دارو درباره واردات موازی دارو به کشور افزود: طبق تبصره 17 قانون بودجه سال 98 و دستورالعمل واردات دارو اقلام دارویی که وارد می شوند علاوه بر نماینده شرکت اصلی می تواند وارد کننده دیکری هم داشته باشد برای اینکه امکان کنترل قیمت و تامین دارو در شرایطمختلف فراهم باشد و به این ترتیب توانسته ایم به بسیاری از داروها با 20 درصد کاهش قیمت اجازه واردات بدهیم و بیماران در تامین این داروها با چالش های کمتری مواجه شده اند.
وی گفت: سازمان غذا و دارو و وزارت اقتصاد نیز پیش نویس این مصوبه قانونی را تهیه می کنند تا با ایجاد رقابت داروهای با کیفیت و مورد نیاز بیماران با قیمت مناسب تامین شود.

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: