جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
عجب شیر پرس - رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بستان آباد با ۲۴ درجه زیر صفر به سردترین شهر استان تبدیل شد.
بستان آباد سردترین شهر آذربایجان‌شرقیبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیدفر رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بستان آباد با ۲۴ درجه زیر صفر به سرد ترین شهر استان تبدیل شد.

امیدفر افزود: بر اساس گزارش هواشناسی در این مدت میانه نیز با ۱ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان بود و دمای هوای تبریز در گرمترین زمان به ۶ درجه زیر صفر و در سردترین زمان به ۱۵ درجه زیر صفر رسید.

او  با بیان اینکه با صاف شدن هوا از شب گذشته در سطح استان دمای هوا به صورت نسبی کاهش یافت، گفت: دمای فعلی  هوای تبریز ۱۰ درجه زیر صفر بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: براساس پیش بینی هواشناسی جو استان تا بعد از ظهر روز پنجشنبه پایدار و همراه با افزایش نسبی ۲ تا ۳ درجه‌ای دما خواهد شد.

امیدفر گفت: اواخر روز پنجشنبه سامانه بارشی نسبتا فعالی وارد استان شده و تا اواخر روز جمعه موجب ابرناکی، وزش باد گاهی نسبتا شدید و بارش برف خواهد شد.

او افزود: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین بارش از هشترود به میزان ۲۷ میلی متر و کمترین از ملکان با یک دهم میلی متر گزارش شده و در تعدادی از شهر‌های استان مانند اهر، بستان آباد، بناب، ورزقان، عجبشیر، شرفخانه و جلفا بارش روی نداده است.

امیدفر افزود: با آغاز بارش‌ها در سطح استان طی ۳ روز گذشته چاراویماق با ۳۳ میلی متر بیشترین بارش و سراب با یک دهم میلی متر کمترین بارش را داشت و میزان بارش در غرب تبریز (فرودگاه) ۴.۸ و در شرق تبریز (زعفرانیه) ۹.۳ میلی متر بود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: