جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
کریمی:
عجب شیر پرس - عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایی مجلس گفت: رئیس‌جمهور جنگ روانی راه انداخته است تا به جریان اعتدال و اصلاحات در آستانه انتخابات نفس مصنوعی بدهد.
می‌خواهد به اصلاحات نفس مصنوعی بدهدبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از مهر، علی‌اکبر کریمی در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور در همایش استانداران و فرمانداران گفت: رئیس‌جمهور اخیرا در خصوصبررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم هجمه سنگینی علیه شورای نگهبان کرده است که این امر نشان دهنده دخالت آشکار دولت در روند اجرای انتخابات است.

نماینده مردم اراک اظهار داشت: جایگاه، اختیارات و وظایف هر بخشی از نظام و حاکمیت در انتخابات تعیین شده است. دولت و وزارت کشور مسئولیت برگزاری انتخابات را بر عهده دارد و مجری انتخابات است لذا هرگونه موضع گیری انتخاباتی دولت و وزارت کشور بویژه رئیس‌جمهور که عالی‌ترین مقام قوه مجریه است،شائبه دخالت در انتخابات را ایجاد کرده وتخلف قانونی است.

وی اظهارات رئیس‌جمهور علیه منتقدان را دخالت آشکار در انتخابات خواند و گفت: دولت به عنوان مجری انتخابات نباید یک طرفِمعادله انتخابات ایستاده و بهنحوه کار نهادهای نظارتی دخالت کند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به اظهار نگرانی رئیس‌جمهور نسبت به حفاظت از آراء گفت: رئیس جمهور مجری انتخابات است و اظهار نگرانی وی شائبه احتمال وقوع اتفاقاتی در انتخابات را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه در انتخابات شوراهای شهر و روستا ما شاهد دخالت‌های دولت در انتخابات بودیم که در این زمینه شکایتی به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه شد، گفت: موارد تخلف در گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در صحن علنی مجلس قرائت شد.

کریمی گفت: این نوع موضع گیری‌ها نه تنها به انسجام ملی در شرایط کنونی کمک نمی‌کند بلکه عامل تفرقه و دو دستگی است. این اظهارات از سوی عالی ترین مقام اجرایی کشور اثرات منفی زیادی در جامعه و اذهان مردم دارد.

وی افزود: رئیس‌جمهور جنگ روانی راه انداخته است تا به جریان اعتدال و اصلاحات در آستانه انتخابات نفس مصنوعی بدهد. سرنوشت همه جریانات سیاسی منتسب به دولت پای صندوق های رای مشخص می‌شود اما اقدام دولت در حمایت از طیف سیاسی خاص برخلاف قانون است.

نماینده اراک ادامه داد: هجمه‌های دولت علیه شورای نگهبان و ایجاد شائبه دخالت شورای نگهبان در انتخابات تلاش برای دوقطبی سازی جامعه است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: