جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۴۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
عجب شیر پرس - قهرمان مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی و دانشجوی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با تشریح فرایند اجرای مسابقات جهانی به میزبانی شهر بجنورد، گفت: با عملکرد قابل قبول، تمرینات فشرده و مربیان توانمندی که داشتم موفق شدم عضو ثابت تیم ملی شده و به این مسابقات جهانی اعزام شوم.
گفت‌وگو با قهرمان تبریزی مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، حمید پرتویار با تشریح جزئیات برگزاری مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، اظهار کرد: این مسابقات به میزبانی شهر بجنورد برگزار شد و با توجه به سوابق ورزشی‌ای که داشتم، توانستم به عنوان نماینده ایران و عضو ثابت در این مسابقات جهانی شرکت کنم.

وی افزود: برای حضور در تیم ملی از سال 94 و زمانی که این مسابقات به میزبانی شهر تبریز برگزار می‌شد، هدف گذاری کرده و بعد از یک سال با تمرین‌های فشرده به عنوان با استقامت‌ترین ورزشکار زورخانه‌ای کشور انتخاب شدم که تاکنون این رکورد شکسته نشده است.

وی ادامه داد: در سال 97 نیز موفق به کسب مدال طلای رشته "چرخ تیز" و مدال طلای رشته "چرخ چمنی" در رده سنی امید شدم که در سال 98 نیز مدال طلای رشته "چرخ چمنی" را کسب کردم؛ هم‌چنین در سال 97 در انتخابی تیم ملی در بین 90 وزرشکار، رتبه سوم را به دست آوردم که برای شمالغرب کشور اتفاقی نمونه بود و توانستم برای اولین بار از این استان عضو تیم ملی شوم.

این ورزشکار ادامه داد: در سومین دوره مسابقات جام جهانی که هر چهار سال یک‌بار برگزار می شود نیز در قالب تیم ملی، موفق به کسب عنوان قهرمانی در جهان شدیم که ارمغانی بزرگ برای کشور بود.

وی در خصوص ورود خود به ورزش زورخانه‌ای نیز یادآور شد: ورزش زورخانه‌ای را از سال 82 به صورت آماتور و با تشویق خانواده ورزشی که داشتم، شروع کرده‌ام؛ از سال 92 نیز زیر نظر مربیانی چون "آقایان نامور و کارگر" به صورت حرفه‌ای شروع به تمرینات کرده و در سال 94 هم مدال سه گانه تیمی را کسب کردم.

دانشجوی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان ابراز کرد: من از سال 95 وارد دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در رشته مهندسی مواد شدم که در ابتدا با مشکلات زیادی از جمله مسافت بین محل زندگی تا دانشگاه که حدود 70کیلومتر بود، مواجه شدم.

وی افزود: با مساعدت اساتید تربیت بدنی تمامی امکانات قسمت تربیت بدنی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در اختیارم گذاشته شد تا بخشی از تمرینات خودم را در این مجموعه انجام دهم.

پرتویار در خصوص مسابقات جهانی نیز یادآور شد: مقرر بود این مسابقات جهانی با حضور 43 کشور انجام شود که در نتیجه برخی مشکلات، تعداد کشورهای شرکت‌کننده به 26 کشور کاهش یافت و تیم ملی ایران نیز با اقتدار توانست رتبه اول، آذربایجان رتبه دوم و عراق نیز رتبه سوم مسابقات را به خود اختصاص دهند.

سومین دوره مسابقات جهانی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی به میزبانی خراسان شمالی در شهر بجنورد از سی ام دی ماه آغاز و تا دوم بهمن ماه ادامه یافت.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: