سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۴۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
عجب شیر پرس - رئیس کانون سردفتران طلاق و ازدواج از منتفی شدن طرح تک برگی شدن سند ازدواج خبرداد و گفت: تغییر سند ازدواج به شکل گذرنامه در حال بررسی است.
سند ازدواج تغییر می‌کند

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از مهر، علی مظفری در پاسخ به این سوال که ضد و نقیض‌هایی در رابطه با تک برگی شدن سند ازدواج مطرح شده است، این موضوع به کجا رسید؟ گفت: دو فرضیه برای تغییر شکل سند ازدواج بررسی شد که یکی از آنها تک برگی شدن و دیگری شبیه گذرنامه شدن اسناد ازدواج بود.

وی افزود: استدلال اینکه اسناد ازدواج شبیه به گذرنامه بشود به دلیل کوچک‌تر شدن ابعاد آن و حمل و نقل راحت تر آن بود.

رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق تصریح کرد: موضوع تک برگی شدن اسناد ازدواج به دلایل اجتماعی و نه فنی فعلاً منتفی شده است تا به عنوان سند یادگار بماند، از دستور کار خارج شد.

مظفری در خصوص تغییر شکل اسناد ازدواج به شکل گذرنامه‌ای هم توضیح داد: تغییر اسناد ازدواج از بعد فناوری و از لحاظ الکترونیکی و فیزیکی شبیه گذرنامه شود در حد مطالعاتی در حال بررسی است.

وی در خصوص هزینه‌های این کار هم گفت: هزینه همان هزینه سند ازدواج است و اگر تفاوت داشته باشد، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور متولی این کار است. البته این کار در چاپخانه دولتی زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام می‌شود.

مظفری در خصوص آخرین تغییرات سند طلاق هم گفت: از هفته آینده برابر دستور بخشنامه رئیس قوه قضائیه برای دفاتر طلاق محدودیت در نظر گرفته شده است. این محدودیت‌ها وابسته به زد و بند با کارمندان دادگاه خانواده است که طلاق را صرفاً بدون در نظر گرفتن مسائل اخلاقی و اداری ثبت می‌کردند و در واقع نگاه درآمدی به این موضوع داشتند.

وی تصریح کرد: به همین منظور قرار شده با اعمال این محدودیت‌ها تغییراتی از جمله الکترونیکی شدن این سند لحاظ شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: