سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۴۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
صالحی:
عجب شیر پرس - رییس سازمان انرژی اتمی بیانیه آلمان، فرانسه و انگلیس مبنی بر سازوکار رفع اختلاف در برجام را ناتوانی و بی‌حکمتی اروپائیان در برابر خواسته‌های آمریکا عنوان کرد.
اروپا با صدور بیانیه رفع اختلاف در برجام، ناتوانی خود را نشان دادبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، به دنبال فشارهای بی‌امان ترامپ، وزیران سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه عضو برجام هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای از آنچه فعال کردن مکانیسم حل اختلاف در این توافق بین‌المللی خوانده‌اند، خبر دادند.

در این بیانیه گفته شد: این تصمیم به ناچار، پس از گام‌های ایران برای کاهش تعهداتش در برجام اتخاذ شده است.

شفاف سازی علل سقوط هواپیما نیاز به بررسی بیشتر دارد

علی اکبر صالحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنادرباره مطالبه برخی از خانواده‌های جان‌باختگان سقوط هواپیمای مسافری اوکراین مبنی بر شفاف‌سازی دلایل این سانحه، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری و رییس‌جمهوری دستور دادند کمیته‌هایی تشکیل شده است تا این موضوع را بررسی کنند چرا که سوال‌های زیادی در این باره وجود دارد که پاسخ دادن به آنها آسان نیست.

وی پاسخ به چگونگی اتفاق رخ داده در این سانحه هوایی را موضوعی تخصصی دانست و عنوان کرد: اینکه در شرایط بحرانی چه تصمیم‌هایی گرفته می‌شود، بسیار مهم است و قطعا این تصمیم‌ها به مانند زمان‌های عادی نیست. بر همین اساس باید سازوکاری اتخاذ شود تا دلایل این اتفاق بررسی شده و نتایج آن نیز اعلام شود.

صالحی داغ جان‌باختگان سانحه هوایی را برای ملت ایران جانکاه عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در سانحه سقوط هواپیما فقط خانواده‌های آنها داغدار نیستند بلکه ما نیز جزو خانواده‌های این شهدا هستیم که داغداریم و امیدوارم دلایل این موضوع روشن شود و عدالت و انصاف نیز در بررسی‌ها لحاظ شود.

رییس سازمان انرژی اتمی ابراز امیدواری کرد که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در کشور نباشیم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: