سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۴۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
به بهانه سلب میزبانی باشگاه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا؛
عجب شیر پرس - رئیس سابق فدراسیون فوتبال می‌گوید مسوولان AFC با ترفند گرفتن میزبانی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا به دنبال این هستند بازی ایران و بحرین در مقدماتی جام جهانی در کشور ثالث برگزار شود.

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا،محمد دادگان در گفت‌وگویی درباره بحث محرومیت نمایندگان ایران از میزبانی برابر رقبا در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: یک ماه و نیم قبل درباره این موضوع صحبت کرده بودم و گفته بودم وقتی پنج هفته لیگ تعطیل می‌شود و  مسئولان فوتبال کشور می‌گویند به خاطر امنیت بازی‌ها را لغو کرده‌اند این مسائل دلیلی می‌شود که مسئولان AFC از آن به عنوان بهانه استفاده کنند تا مشکلاتی را برای فوتبال ما ایجاد کنند. ما در درجه اول خودمان چنین مشکلی را درست کردیم و  گفتیم در ورزشگاه‌های ما امنیت وجود ندارد و بازی‌ها را به همین خاطر لغو کردیم. در آن زمان مدیران باشگاه‌ها کجا بودند که بگویند بازی‌ها را لغو نکنید و بگذارید با تعداد تماشاگر کم بازی کنیم؟ نباید با این گونه حرف‌ها و تصمیم‌ها گزک به دست کمیته مسابقات AFC می‌دادیم.

وی افزود: آنها که تصمیم گرفتند نمایندگان ایران برابر رقبا در لیگ قهرمانان آسیا میزبانی نکنند هدفشان تنها این نیست، آنها به دنبال این هستند که در دیدار ایران برابر بحرین مشکل ایجاد کنند چون بحرین با ایران هم‌گروه است و می‌خواهند کاری کنند که تیم ملی بحرین برای بازی به تهران نیاید. الان نباید به فکر موضوع باشگاه‌ها باشیم بلکه از الان باید به فکر چاره باشیم که در دو دیدار حساس مقدماتی جام جهانی تیم ملی بتواند از رقبای خود میزبانی کند. آنهایی که تصمیم گرفتند باشگاه‌های ما میزبان نباشند هدفشان همان بازی‌های مقدماتی جام جهانی است چون می‌خواهند از گروه ما بحرین و عراق به دور بعد صعود کنند. باشگاه‌های ما هیچ کدام نمی‌تواند در آسیا به قهرمانی برسند چون واقعا کار سختی است اما تیم ملی ما شانس دارد به جام جهانی برود و مردم ایران را خوشحال کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تصمیم کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا را سیاسی قلمداد می‌کند یا خیر گفت: بله! این تصمیم سیاسی است چون کشور ما امنیت دارد و بازی‌های خیلی مهمی را هم می‌تواند برگزار کند اما ما خودمان با کج اندیشی‌ها به رقبا گزگ دادیم. الان هر تیمی به ایران بیاید به نحو احسن بازی‌اش برگزار می‌شود و مشکلی وجود ندارد. آنها که چنین تصمیمی گرفتند از نابخردی‌های خودمان استفاده می‌کنند. ما لیگمان را پنج هفته تعطیل کردیم و الان همین مساله باعث شد رقبا سوء استفاده کنند و میزبانی را از باشگاه‌های ایرانی بگیرند. باز هم تاکید می‌کنم فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش باید بدانند هر کاری الان در کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام می‌شود برای این است که میزبانی ایران برابر بحرین و عراق را بگیرند. آنها به فکر لیگ قهرمانان آسیا نیستند و هدفشان مقدماتی جام جهانی است. الان نکته‌ای که فوتبال ایران را با خطر مواجهه کرده، مقدماتی جام جهانی است.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره این که گفته می‌شود به خاطر ضعف در گرفتن کرسی در کمیته‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا فوتبال ایران متضرر شده است گفت: بله! همین طور است. من هم با این موضوع موافق هستم. اگر پست‌های مهم را به دست می‌آوردیم الان شرایط فرق می‌کرد. اما باز هم تاکید می‌کنم این که ما خودمان بازی‌های لیگ را به تعویق انداختیم بهانه به دست کمیته مسابقات AFC داد. اگر خاطرتان باشد همان زمان مسئولان فدراسیون می‌گفتند به خاطر مسائل امنیتی، بازی‌ها برگزار نمی‌شوند. مسئولان AFC همین اظهارنظرها را به کمیته مسابقات می‌برند و درباره ایران تصمیم می‌گیرند. برای من سوال است آن زمان مدیران باشگاه‌ها کجا بودند که بگویند حیثیت ملی زیر سوال است؟ الان برخی می‌گویند مقدماتی جام جهانی زیر نظر فیفا برگزار می‌شود و مشکلی از این بابت نیست اما AFC در این موارد اعمال نظر می‌کند. وقتی ببیند ما مشکلات این‌چنینی داریم به راحتی به فیفا می‌گوید بازی ایران و بحرین در کشور ثالث برگزار شود. از امروز باید به دنبال فیفا باشیم که برای بازی ایران و بحرین مشکلی ایجاد نشود.

دادگان در پاسخ به این سوال که آیا تهدید کناره گیری نمایندگان ایران از لیگ قهرمانان آسیا تصمیم درستی است یا خیر اظهار کرد: وقتی اعتراض می‌کنیم تاثیر دارد. این که آنها اعتراض ما را بپذیرند یا خیر مساله دیگری است. در دوره مدیریت من می‌خواستند یک داور عرب را برای بازی تیم ملی انتخاب کنند که من گفتم اگر این داور انتخاب شود ما تیم را به زمین نمی‌فرستیم، همین موضوع  هم سبب شد داور مسابقه را تغییر دادند.

وی در پاسخ به این سوال که شرکت نکردن  در لیگ قهرمانان آسیا چه تبعاتی برای فوتبال ایران به همراه خواهد داشت گفت: شما وقتی تصمیم می‌گیرید باید تبعات آن را بپذیرید. احتمال دارد ما را جریمه کنند یا حتی یک یا دو باشگاه ما را محروم کنند اما شما وقتی داخل یک استخر می‌پرید قاعدتا خیس می‌شوید اما به نظر من خیلی دیر در این زمینه اقدام کردیم. همان زمانی که لیگ را تعطیل کردیم باید متوجه می‌شدیم تصمیم ما تبعاتی در پی خواهد داشت.

وی در پایان درباره این که آیا مهدی تاج به عنوان عضو کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌تواند کمکی به فوتبال ایران بکند یا خیر گفت: آقای تاج باید تلاشش را انجام دهد و فدراسیون هم باید تلاش کند که این رای برگردد. اگر این رای برنگردد، ترفندی که آنها به دنبالش هستند تا بازی ایران و بحرین را به خارج از ایران منتقل کنند اجرا می‌شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: