سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۴۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
عجب شیر پرس - مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: در پی بارش برف و کاهش دید ۱۶ پرواز ورودی و خروجی شرکت‌های مختلف هواپیمایی فرودگاه شهید مدنی تبریز لغو شد.

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، رامین آذری روز یک‌شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه از این تعداد ۸ پرواز ورودی و ۸ پرواز خروجی بود، افزود: با توجه به بارش برف سنگین و کم سابقه در برخی شهرهای کشور و هم چنین تبریز برخی پروازهای این فرودگاه لغو و برخی دیگر با تاخیر انجام می شود.

️وی اظهار داشت: ۵ پرواز ورودی از تهران از ساعت ۶ صبح امروز که به ترتیب متعلق به شرکت های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، آتا، کاسپین و قشم بوده اند به دلیل دید پایین در فرودگاه مهرآباد لغو شد.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: همچنین پرواز شماره IR۲۹۱  شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در مسیر اهواز – تبریز، پرواز شماره ۱۲۷۱ شرکت هواپیمایی قشم از شیراز، پرواز شماره ۶۹۱۱ شرکت هواپیمایی کاسپین از عسلویه  نیز باطل اعلام شده و پرواز شماره ۹۰۰ شرکت ایران ایرتور از  مشهد نیز با تاخیر انجام می شود.

️آذری، با اشاره به لغو برخی از پروازهای خروجی فرودگاه تبریز نیز ادامه داد: ۲ پرواز شرکت هواپیمایی آتا در مسیر تبریز – تهران و پرواز شرکت های هواپیمایی ایران ایرتور، قشم و کاسپین در مسیر تبریز – تهران نیز به دلیل دید کم فرودگاه مهرآباد باطل اعلام شده است.

وی یادآوری کرد: همچنین پرواز تبریز – اهواز شرکت ایران ایر، تبریز – عسلویه شرکت کاسپین و پرواز تبریز – شیراز شرکت هواپیمایی قشم نیز باطل شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: چندین مرحله برف روبی توسط پرسنل اداره ایمنی و هدایت زمینی هواپیما در فرودگاه تبریز انجام شده و باند فرودگاه تبریز باز و کاملا عملیاتی شده است.

آذری افزود: دلیل ابطال امروز پروازهای فرودگاه تبریز دید کم فرودگاه مهرآباد و عدم امکان انجام پرواز از آن فرودگاه بوده است.

 فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و  بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و کریدورهای  هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.

روزانه به صورت میانگین ۴۵ پرواز داخلی و ۶ پرواز خارجی در این فرودگاه انجام می شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: