پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
به دنبال دستگیری شهردار مرند
عجب شیر ما - به دنبال دستگیری شهردار مرند در چهار مهر امسال به همراه چهار کارمندش به دلیل تخلفات مالی، این شهرداری وارد فاز جدیدی شد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، جلسه شورای اسلامی شهر مرند صبح امروز با حضور 10 نفر از اعضای شورا و اصحاب رسانه شهرستان با بررسی شرایط شهردار آینده برگزار شد.

در جلسه علنی شورای شهر مرند، هراسی رئیس شورا ضمن اشاره به موضوعاتی که این روزها در شهرستان مطرح است از خبرنگاران خواست تا زمانی که از موضوعی اطلاع دقیق نداریم سعی کنیم در انتشار اخبار با احتیاط عمل کنیم.

وی افزود: چنانکه مطلع هستید مراجع قضایی در حال رسیدگی به موضوعات مطروحه در شهر در مورد حوادث اخیر هستند و در این باره همه در برابر قانون مساوی هستند.

در این جلسه پس از بررسی نامه‌های اداری توسط اعضای شورای اسلامی شهر مرند، بررسی شرایط شهردار آینده در دستور کار اعضاء قرار گرفت.

ابتدا بی‌پروا ضمن تقدیر و تشکر از مردم بخاطر  پیگیری مسائل با آرامش و سعه صدر و رسانه‌ها که مودبانه تمام جوانب را در این خصوص رعایت می‌کنند، ابراز امیدواری کرد مشکلات اقتصادی مردم به زودی حل شود.

وی گفت: شهردار آینده باید با شناختن جایگاه مردم به ارزش‌های آنها احترام بگذارد و ضمن توجه جدی به مسائل مالی شهرداری، برای مدیریت بهتر پرسنل شهرداری تلاش کند.

حیدر عالی از اعضای این شورا با اشاره به شورای اسلامی شهر مرند به عنوان یکی از سالم‌ترین شوراهای استان گفت: مشکلاتی که اکنون به وجود آمده است به دلیل قوی بودن اعضای این شورا است.

وی افزود: ما سعی داریم دراین دوره اشکالات دوره قبل تکرار نشود و خبرنگاران نیز برای تنویر افکار عمومی عمل کنند.

عالی شهردار آینده را فردی دانست که باید برنامه‌های ارائه شده از طرف شورا را اجرا کند متاسفانه در سال اول و دوم حرکاتی در این زمینه انجام شد که با سنگ اندازی بعضی‌ها ناتمام باقی ماند که در این دوره انشاالله شاهد این سنگ اندازی‌ها نخواهیم بود.

وی گفت: شهردار آینده باید مدرک تحصیلی بالا داشته باشد، و در راس امور از افراد دلسوز استفاده کند، از لحاظ اجتماعی باید قوی باشد تا بتواند اعتماد مردم را بدست بیاورد، در واقع در میان مردم باشد، به گروه و حزب خاصی تعلق نداشته باشد و از همه مهم‌تر اینکه فرد ولایی باشد.

این عضو شورای اسلامی «مهدی علیپور» را به عنوان نفر پیشنهادی شهرداری بیان کرد و از اعضای دیگر خواست در صورت صلاح دید در جلسات آینده، وی برنامه‌های خود را ارائه دهند.

شیخ‌زاده دیگر عضو شورای اسلامی نیز با اشاره به ویژگی‌های تعهد، تخصص، تجربه کافی، مدرک تحصیلی مرتبط با شهرداری، قانون‌مداری و روابط عمومی بالا که یک شهردار باید آنها را دارا باشد، افزود: با توجه به تحقق تنها 11 درصد از بودجه پیشنهادی شهردار قبلی در 6 ماهه اول سال 94 و اسفناک بودن وضعیت شهرداری از لحاظ مالی، فرد منتخب باید دارای تجربه بوده و مدیریت بحران را بلد باشد.

وی گفت: با توجه به این که حقوق کارگران بخش خصوصی چندین ماه عقب افتاده و همچنین بدهی های هنگفت و میلیاردی که از مدیران قبلی به یادگار مانده، از این رو مسئولیت شهردار جدید بسیار خطیر است.

داود محمدی دیگر عضو شورای شهر مرند گفت: برای مشکلاتی که در شهر به وجود آمده است هم اعضای شورا و هم اصحاب رسانه که همیشه به تعریف و تمجید از مسئولان پرداختند مقصر هستند. مردم به ما اعتماد کردند که قدمی برای خواسته‌های آنها برداریم ولی امروز با این شرایط اعتماد مردم از بین رفته است.

وی از خبرنگاران خواست نه تنها در زمان انتخاب شهردار بلکه در دوره بعد از آن نیز با اعضای شورا هم سخن و هم پیمان باشند. اصحاب رسانه با به چالش کشاندن شورا و شهرداری می‌توانند در داشتن شهری ایده‌آل کمک کنند.

به نظر وی شهردار باید به شورا اعتماد داشته باشد و از ایجاد تفرقه در میان اعضای شورا پرهیز کند، به کار تیمی در سیستم شهرداری معتقد باشد، با سایر ادارات تعامل داشته باشد البته نه به این معنی که بخواهد در اختیار سایر ادارات باشد، حقوق پرسنل و کارگران را در اولویت قرار دهد، برای درآمدهای پایدار برنامه داشته باشد و معتقد به نظام، متخصص، عدالت محور، ولایتمدار، مردم مدار و امانتدار باشد.

نظرات و خصوصیاتی که اعضای دیگر شورای اسلامی شهر مرند بیان کردند به شرح زیر است:

ابراهیمی: فردی که به عنوان شهردار انتخاب خواهد شد باید فردی بحران پذیر، دارای تعهد، تخصص و عالم به مجموعه شهرداری باشد.

کوکبی: شهردار منتخب علاوه بر اینکه نباید مانع قانونی داشته باشد باید از مجموعه شهرداری و وضعیت نیروهای آن، بدهی‌ها و مشکلات شهرداری مطلع باشد.

بابایی: شهردار باید ولایی، دارای تخصص مدیریتی، مدارک تحصیلی بالا و بومی باشد. این فرد همچنین باید بحران دیده و از همه مهمتر اینکه بتواند اعتماد مردم را دوباره جلب کند.

روکا: شهردار باید با فرمانداری و استانداری تعامل داشته باشد تا بتواند راحت‌تر مشکلات را حل کند و با بکارگیری نیروهای موجود در شهرداری، معتقد به کار تیمی باشد.

عیسی‌زاده: شهردار منتخب باید به خواسته‌های مردم اهمیت بدهد، باید همیشه درب شهرداری بر روی همه مردم و کارکنان باز باشد، باید شهرداری روی کار بیاید که مردم اعتماد خود را بازگردانند، باید شورای شهر به شهردار خط مشی دهد نه برعکس.

گزارش فارس حاکی است، به دنبال دستگیری شهردار مرند در چهار مهر امسال به همراه چهار کارمندش به دلیل تخلفات مالی، این شهرداری وارد فاز جدیدی شد.

تقی کرمی معاون استاندار آذربایجان‌شرقی در خصوص بازداشت شهردار مرند و تعدادی از کارکنان شهرداری اظهار داشت: کسی که با مسائل مالی درگیر است قطعا در مظان اتهام بیشتری قرار خواهد داشت و در مورد ثابت شدن اتهام این افراد، این مراجع قضایی هستند که تصمیم می‌گیرند.

کرمی ادامه داد: اطلاع‌رسانی در این مورد هم توسط دادستان تبریز و بعد از صدور کیفرخواست ممکن خواهد شد و در این شرایط تنها موضوع مورد اهمیت برای فرمانداری فراهم کردن زمینه تداوم خدمات به مردم و شهروندان است.

برچسب ها: مرند ، شورا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: