جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۴۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
عجب شیر پرس - خبرگزاری رسمی چین در گزارشی با اشاره به اینکه خاورمیانه نیاز دارد گفت و گو جایگزین درگیری، رویارویی و تنش شود و راهبرد گفت و گو بکار گرفته شود تصریح کرد آمریکا باید استفاده از تسلیحات، زور و قوه قهریه را متوقف کند.
شینهوا: آمریکا باید استفاده از زور را در خاورمیانه متوقف کند

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، شینهوا در این تحلیل با اشاره به اینکه جامعه بین المللی خواستار اتحاد جهانی برای کاستن از تنش ها میان آمریکا و ایران است نوشت کشورهای دنیا می خواهند از هر تنشی در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس جلوگیری شود و به آمریکا و ایران کمک شود تا بتوانند تنش ها را برطرف کنند و خویشتنداری نشان دهند.

این خبرگزاری می افزاید که حادثه ای که برای هواپیمای اوکراینی پس از ترور سردار شهید سلیمانی فرمانده سپاه قدس بوجود آمد نشان داد که استمرار تنش ها جز از بین رفتن جان انسان ها و تشدید درگیری ها نتیجه دیگری ندارد.

گزارش ادامه می دهد که باید به منشور شورای امنیت سازمان ملل پایبندی نشان داد و تلاش کرد تا کشورها به نرم ها و حقوق بین المللی پایبندی نشان دهند نباید اجازه داد تنش ها در خاورمیانه و خلیج فارس شدن بگیرد منطقه به آرامش نیاز دارد.

خبرگزاری چین تاکید می کند که جامعه بین المللی هر تلاشی را که تا الان برای کاستن از تنش ها انجام داده است باید دوچندان کند باید کاری کرد که گفت و گوها از سرگرفته شود.

گزارش تصریح می کند استفاده از زور نمی تواند مشکلات را حل و فصل کند و جز بی ثباتی نتیجه دیگری نمی دهد خاورمیانه به گفت و گو و رایزنی و برای برون رفت از چالش های پیچیده نیاز دارد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: