جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
عجب شیر پرس - وزیرآموزش‌ و پرورش گفت: برای تکریم معلم باید موجی در جامعه ایجاد شود و صداوسیما نیز در این خصوص اعلام آمادگی کرده است.
باید موجی در جامعه برای تکریم معلم ایجاد شودبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در دومین نشست با موضوع فعالیت‌های تخصصی ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم در سال99-98 که در سالن جلسات وزیر و در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: باید ابتدا اهداف را مشخص و بعد برنامه‌ها را بر اساس این اهداف تنظیم کنیم.

وی با اشاره به اینکه منزلت، تلقی دیگران از مقام معلم است لذا باید تلقی دیگران از معلمان را اصلاح کنیم و بهبود ببخشیم، گفت: در تکریم از معلمان باید افرادی مورد تجلیل قرار گیرند که در مسیر تحقق اهداف سند تحول و جهت‌گیری‌های آموزش‌ و پرورش گام بردارند و تشویق آنها به تقویت اهداف مذکور بینجامد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه اصلاح جایگاه معلم در نزد خود معلمان از دیگر اهداف تکریم معلمان است، افزود:‌ در تکریم معلم هرچه مشارکت عوامل تأثیرگذار بیشتر باشد، بهتر است.

وی با اشاره به شور به وجود آمده در موضوع شهادت سردار شهید سپهبد سلیمانی افزود: این شور را کسی نمی‌تواند به وجود ‌آورد و کاملاً خودجوش است لذا باید به‌گونه‌ای کار کرد که جامعه هم خودجوش به تکریم معلمان بپردازد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تا زمانی که مشارکت در تکریم‌ها وجود نداشته باشد این تکریم و تجلیل حسی را در دیگران به وجود نمی‌آورد و انگیزه‌ای ایجاد نخواهد کرد.

وی بر نقش برجسته انجمن‌های اولیا و همچنین اولیای دانش‌آموزان در تکریم معلمان تأکید و عنوان کرد: هرکسی در دوران تحصیلش معلمی داشته است که در زندگی‌اش تأثیرگذار بوده است و همواره در طول زندگی‌اش در خاطرش زنده بود لذا در هفته معلم می‌توان از چنین اشخاصی دعوت شود تا مقام و منزلت معلم را برای جامعه تشریح کنند.

حاجی میرزایی اضافه کرد: برای تکریم معلم باید موجی در جامعه ایجاد شود و صداوسیما نیز در این خصوص اعلام آمادگی کرده است. همچنین ارائه فراخوان برای استفاده از اندیشه‌های معلمان در این زمینه می‌تواند بانکی از ایده‌ها را در اختیار ما قرار دهد.

وزیر آموزش‌ و پرورش بر وجود دستورالعمل مناسب در ادارات آموزش‌وپرورش برای تکریم مقام معلم تأکید و عنوان کرد: تکریم مقام معلم ابتدا باید در اداراتآموزش‌ و پرورش به‌طور جدی پیگیریشود و این موضوع بسیار مهم است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه ارزیابی از برنامه‌های انجام‌ شده ضروری است تا جهت‌گیری این برنامه باید به سمت پیشرفت باشد، گفت: وزارت کشور و همچنین مساجد نیز باید درگیر این موضوع شوند و در تکریم معلم مشارکت داشته باشند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: