شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
وجود 200 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی
عجب شیر ما - رئیس کمیسیون صنایع و معادن گفت: ماشین‌سازی تبریز و صنایع مرتبط با آن شناسنامه صنعت ما هستند و این در حالی است که 4 هزار کارگر شرکت ماشین‌سازی ما به 650 نفر کاهش یافته و این واحد تولیدی در حال مرگ است.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، رضا رحمانی پیش از ظهر امروز در بیست و یکمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی در محل تالار پتروشیمی تبریز اظهار داشت: در طی بیست و یک سال این همایش تکرار شده که لازم است نتایج همایش‌های بیست سال گذشته مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و منتشر شود.

وی افزود: اخیرا جلسه‌ای در شورای گفت‌و‌گو با موضوع صادرات به عراق داشتیم که در این جلسه عنوان شد میزان صادرات ایران به عراق در سال گذشته 7 میلیارد دلار بود و این در حالی است که ترکیه توانسته به میزان 40 میلیارد دلار به این کشور صادرات داشته باشد و این آمار مقایسه‌ای بسیار نگران کننده به نظر می‌رسد.

لزوم تغییر نگرش جامعه نسبت به امر صادرات

رحمانی بر لزوم تغییر نگرش جامعه نسبت به امر صادرات تاکید کرد و ابراز داشت: در مقطع فعلی حفظ وضع موجود صنعت موجب ایجاد ثبات و آرامش می‌شود ولی شکوفایی صنعت و تولید تنها با صادرات فناورانه رخ خواهد داد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیش از 5 میلیون نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی بیکار داریم، متذکر شد: راهبرد اصلی حل مشکلات اشتغال و بیکاری جامعه توجه به تولید ملی است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس خاطرنشان ساخت: مقام معظم رهبری اولین و بهترین حامی تولید کشور هستند که بارها فرموده‌اند جلوی خام فروشی را بگیرید و امام راحل(ره) نیز آرزو داشتند روزی شیرهای نفت را مسئولان ببندند که ما هنوز این مسائل را باور نکرده‌ایم و هر روز بیکاری و مشکلات مردم بیشتر می‌شود.

ایران در هیچ کشور اروپایی رایزن بازرگانی ندارد

وی بر لزوم توجه به توسعه صادرات به عنوان راهبرد اصلی اقتصادی کشور تاکید و اضافه کرد: ما تنها 17 رایزن بازرگانی در کشورهای مختلف داریم و 8 مورد هم در حال استقرار هستند و این در حالی است که در هیچ کشور اروپایی رایزن بازرگانی نداریم و با این وضعیت چطور می‌توان وضعیت صادرات را بهبود بخشید.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیاز به شرکت‌های تخصصی بازاریابی و برندسازی داریم، اظهار داشت: باید تولید ملی به عنوان محور سیاست‌گذاری کشور قرار گیرد چرا که اگر بخواهیم طبق برنامه‌ریزی‌ها میزان تولید مس را به 800 هزار تن و آلومینیوم را به یک و نیم میلیون تن برسانیم باید زیرساخت‌های آن را هم فراهم کنیم.

رحمانی یادآور شد: روسیه یک سال قبل با اکراین مسئله داشت و ما هرگز نتوانستیم از این مسئله بهره‌برداری کرده و میزان صادراتمان را به این کشور افزایش دهیم و در حالی که روسیه ظرفیت بیشترین سرمایه‌گذاری در حوزه مرغداری را دارد نتوانستیم کاری صورت دهیم.

صادرات 2 میلیارد دلاری از آذربایجان‌شرقی

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس میزان صادرات استان در سال‌جاری را 2 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: سال بعد باید این میزان را به 5 میلیارد دلار برسانیم و در 10 سال آینده می‌توانیم میزان صادرات غیرنفتی استان را به 10 میلیارد دلار افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه بالای 90 درصد تراکتور کشور در این استان تولید می‌شود، یادآور شد: این در شرایطی است که تعرفه واردات تراکتور 4 درصد و تقریبا صفر بود و ما می‌توانیم تا 50 هزار تراکتور تولید کنیم که باید حمایت شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: ماشین‌سازی و صنایع مرتبط با آن شناسنامه صنعت ما هستند و این در حالی است که 4 هزار کارگر شرکت ماشین‌سازی ما به 650 نفر کاهش یافته و این واحد تولیدی در حال مرگ است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن پیش‌بینی درآمدهای مالیاتی امسال کشور را یک هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با بیش از 200 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی مواجه هستیم که از طریق فعالیت‌های زیرزمینی غیرقانونی اتفاق می‌افتد.

برچسب ها: رضا رحمانی ، تبریز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: