پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی تعداد بیماران سرطانی استان را یک هزار و 496 نفر، بیماران کلیوی را یک‌هزار و 650 و بیماران تالاسمی را 146 نفر اعلام کرد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، حسن استوارآذر ظهر امروز در کمیته بیماران خاص آذربایجان‌شرقی با اشاره به مصوبات جلسه قبل اظهار داشت: در جلسه قبل مقرر شده بود که معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز طبقه اول ساختمان در حال احداث محوطه بیمارستان کودکان را به درمانگاه جامع بیماران خاص تالاسمی و هموفیلی اختصاص داده و تجهیز کند و دانشگاه علوم پزشکی قانون ارائه رایگان خدمات به بیماران خاص را پیگیری کرده و نتیجه را اعلام کند.

وی در ادامه با ارائه آماری از وضعیت بیماران سرطانی در استان گفت: تعداد بیماران سرطانی استان در سال 93، یک‌هزار و 496 نفر ثبت شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی در خصوص تخت‌های بستری برای بیماران سرطانی بیان داشت: در حال حاضر تعداد تخت‌های بستری بیمارستان شهید قاضی 49 تخت و تخت‌های سرپایی آن 10 تخت بوده و  تعداد تخت‌های بستری بیمارستان کودکان 24 تخت و تخت‌های سرپایی آن نیز  11 تخت است.

استوارآذر افزود: بیمارستان‌های شمس، شهریار و شهید مدنی فاقد تخت بستری برای بیماران سرطانی هستند، بیمارستان شمس دارای 12 تخت سرپایی، بیمارستان شهریار دارای 9 تخت و بیمارستان شهید مدنی نیز دارای هفت تخت سرپایی برای درمان بیماران سرطانی است.

وی در ادامه اظهار داشت: تعداد بیماران کلیوی استان در سال 93 یک‌هزار و 546 نفر بود که در سال 94 به یک‌هزار و 650 نفر افزایش یافته است، تعداد بیماران تالاسمی نیز 146 نفر است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی کمبود دارو، کمبود دستگاه MRI کبد و قلب، مراجعه بیماران به تهران، عدم حضور پزشک متخصص خون خاص بیماران تالاسمی در بیمارستان شهید قاضی و  عدم امکان بستری این بیماران را از جمله مشکلات بیماران تالاسمی عنوان کرد.


برچسب ها: سرطان ، کلیه
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: