سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: ۴۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:
عجب شیر پرس - سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس گفت: برداشتن گام های کاهش تعهدات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران براساس بندهای (ماده ۲۶ و ۳۶) برجام بوده و آمریکایی‌ها هیچ زمانی نمی‌توانند از مکانیسم ماشه علیه ایران استفاده کنند.
آمریکایی‌ها نمی‌توانند از به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خانه ملت، سید حسین نقوی حسینی با اشاره به طرحمجدد " مکانیسم ماشه" از سوی آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: "مکانیسم ماشه" علیه جمهوری اسلامی ایران امکان عملیاتی شدن ندارد؛ چرا که اقدامات جمهوری اسلامی ایران کاملا مطابق با برجام است.

وی در ادامه افزود: برداشتن گام های کاهش تعهدات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران براساس بندهای (ماده 26 و 36) برجام بوده؛ بنابراین ما خلاف برجام عمل نکرده‌ایم که آنها بخواهند از مکانیسم ماشه استفاده کنند و ناگفته نماند که آمریکایی‌ها هیچ زمانی نمی‌توانند از مکانیسم ماشه علیه ایران استفاده کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ضعف‌های برجام اشاره و تصریح کرد: برجام دارای ضعف‌های بسیار زیادی بود و انتقاد ما هم بیشتر به ضعف‌های محتوایی برجام بوده،خروج آمریکایی‌ها از برجام هم به دلیل ضعف برجام است، چرا که اگر برجام استحکام لازم را می‌داشت و برای فسخ کننده تعهدات برجامی مجازات و اقدامات قانونی در نظر گرفته می‌شد و قطعا آمریکایی‌ها از برجام خارج نمی‌شدند.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه افزود: آمریکایی‌ها وقتی که از برجام خارج شدند، جمهوری اسلامی ایران هیچ بندی را در برجام پیدا نکرد که علیه آمریکا اقدام قانونی انجام دهد و در همین راستا به پیمان مودت میان آمریکا و ایران که در دهه 30 بسته شده متوسل شدند تا بتواناز آنها دردادگاه لاهه شکایت کرد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: