جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
شهردار منطقه 10 تبریز خبر داد
عجب شیر ما - شهردار منطقه 10 تبریز گفت: پروژه عظیم توسعه، تکمیل و بهسازی مجموعه فرهنگی تاریخی مقبرةالشعرا با زیربنای 11 هزار مترمربع و با هزینه‌ای بالغ بر 500 میلیارد ریال به عنوان پروژه فرهنگی منحصر به‌فرد در سطح ملی اجرا می‌شود.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، باقر خوشنواز اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه عظیم مقبرةالشعرا با تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه شهرداری منطقه 10، از پیشرفت فیزیکی 30 درصدی برخوردار است.

وی یادآور شد: بعد از واگذاری وظیفه خطیر مدیریت مجموعه فاخر مقبرةالشعرا به مجموعه شهرداری تبریز و همچنین توصیه‌هایی که رئیس‌جمهور در جریان سفر استانی و بازدید از مقبرةالشعرا داشتند، شهرداری تبریز تمام همت خود را صرف سامان‌دهی این مجموعه تاریخی کرده است.

شهردار منطقه 10 تبریز ادامه داد: پروژه عظیم توسعه، تکمیل و بهسازی مجموعه فرهنگی تاریخی مقبرةالشعرا با زیربنای 11 هزار مترمربع و با هزینه‌ای بالغ بر 500 میلیارد ریال به عنوان پروژه فرهنگی منحصر به‌فرد در سطح ملی اجرا می‌شود.

وی طراحی و اجرای کتیبه 450 تن از عرفا، شعرا و ادبای ایران زمین، بیتوته‌ها و تالار آئینه‌ای شعر، موسیقی و گفت‌وگو، گذرگاه خاطره، گالری آواها، نظرگاه، قدمگاه، نگارخانه، سالن نمایش و آمفی‌تئاتر را از جمله پیش‌بینی‌های این مجموعه عنوان کرد.

خوشنواز اضافه کرد: در کنار طراحی‌های داخلی مجموعه، تمهیداتی نیز در خصوص مسیر گشایی‌های پیرامون مجموعه، احداث پارکینگ و نورپردازی مجموعه مقبرةالشعرا، توسعه و بهسازی امامزاده سید حمزه(ع) اتخاذ شده است.

وی همچنین با اشاره به اهتمام فرهنگی شهرداری در خصوص پارک موزه قاجار گفت: عملیات احداث پارک موزه قاجار با تملک و آزادسازی مدارس شیخ عطار و فیوضات در زمینی به مساحت 8 هزار متر مربع پیگیری می‌شود.

شهردار منطقه 10، اعتبار لازم برای احداث پیاده راه 12 متری مقبرةالشعرا به موزه قاجار را بالغ بر 32 میلیارد ریال خواند و افزود: این پروژه با هدف نمایان‌سازی و رهایی موزه قاجار از وضعیت مغفول و بن‌بست و اتصال دو بنای ارزشمند تاریخی و فرهنگی مقبرةالشعرا به موزه قاجار اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه، شاهد اثربخش‌ترین و کارآمدترین جراحی شهری و معماری در بافت تاریخی و فرهنگی شهر خواهیم بود که نقش بسزایی در جذب گردشگر داخلی و خارجی ایفا خواهد کرد.

برچسب ها: شهرداری ، منطقه 10
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: