جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۴۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس:
عجب شیر پرس - سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از بررسی لایحه بودجه ۹۹ در کمیسیون‌ تلفیق تا ۲ هفته آینده خبر داد و گفت: فعلاً نمی‌توان بر روی پایدار بودن یا عدم پایداری درآمدهای بودجه پیش‌داوری کرد.
کمیسیون تلفیق تا ۲ هفته دیگر بررسی لایحه بودجه ۹۹ را آغاز می‌کند

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از تسنیم، اسدالله عباسی اظهار داشت: فرآیند بررسی لایحه بودجه سال 99 از امروز در کمیسیون‌های تخصصی مجلس آغاز شده است بنابراین انتظار داریم با اتمام روند کار نمایندگان در این بخش، لایحه بودجه تا 2هفته آینده به کمیسیون تلفیق ارسال شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه نظرات کارشناسی مختلفی درباره ساختار لایحه بودجه 99 وجود دارد عنوان کرد: برخی از صاحب‌نظرانمعتقدند که برای سال ‌آینده با کسری بودجه روبه‌رو نخواهیم شد و در صورت کسری بودجه نیز مشکل مربوطه با اوراق مشارکت و اوراق قرضه قابل جبران است.

عباسی دیدگاه برخی دیگر از کارشناسان مخالف و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر کسری بودجه در سال آینده را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این دسته از افراد معتقدند در حوزه هزینه‌ها کسری بودجه اتفاق نمی‌افتد اما در بخش تملک دارایی‌ها احتمال دارد که با کسری‌هایی در سال آینده روبه‌رو شویم.

وی فروش نفت و یا استفاده از اوراق مشارکت برای مقابله با بحث کسری بودجه سال 99 را یکی از راهکارهای پیشنهاد شده نمایندگان اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه لایحه بودجه 99 هنوز در کمیسیون‌های تخصصی مجلس بررسی نشده بنابراین در مورد وضعیت بودجه نمی‌توان پیش‌داوری کرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه پس از اتمام کار کمیسیون‌های تخصصی، لایحه بودجه 99 جهت بررسی به کمیسیون تلفیق می‌رود ابراز داشت: در این کمیسیون‌های تخصصی احتمال کسری بودجه و میزان پایدار بودن درآمدهای مندرج در آن به خوبی مشخص می‌شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی چاره‌اندیشی برای عدم تحقق یافتن درآمدهای موجود در لایحه بودجه 99 را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در روزها و هفته‌های آینده کاملاً مشخص می‌‌شود که اگر کسری بودجه‌ای قرار است اتفاق بیافتد دقیقاً در چه ردیف و در چه بخشی به وقوع می‌پیوندد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی عدم تکیه لایحه بودجه به درآمدهای نفتی و اصلاح ساختار آن را در این برهه از زمان یکی از ضروریات مورد تأکید مجلس دانست و گفت: کشور هم‌اینک با مشکلات و تنگناهای عدیده اقتصادی و مالی روبه‌رو است بنابراین باید روی منابع جدید و پایدار درآمدی نظیر مالیات‌‌ها توجه بیشتری شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: