شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۴۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:
عجب شیر پرس - نماینده مردم اسلام آباد غرب گفت: در حال حاضر ما در شرایط خاصی هستیم و آن هم این است که آمریکایی‌ها همه ابزارهای ملی برای فشار بر ایران را از دست داده‌اند؛ پس به سمت ابزارهای فراملی می‌روند و سعی می‌کنند بلوک سازی تحریمی علیه ایران انجام بدهند.
آمریکایی‌ها همه ابزارهای خود برای فشار بر ایران را از دست داده‌اند
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خانه ملت، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه به تبادل زندانیان ایران و آمریکا اشاره کرد و گفت: در مسئله تبادل زندانیان، جمهوری اسلامی ایران ثابت کرد که همواره نقش پایمردی داشته است.
وی در ادامه افزود: همه شاهد بودند که برخلاف موضع استغنای ایران، آمریکایی‌ها اعم از ترامپ، پمپئو و برایان هوک خیلی سعی کردند که نتیجه دیپلماتیک بگیرند که آمدند یکسری چراغ سبزهای دیپلماتیک را نشان دادند و بحث مذاکرات بدون شرط را مطرح کردند؛ بنابراین این موضوع نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها حداقل در انتظار چراغ سبزهای دیپلماتیک کشورمان هستند و علت آن هم این است که ابزارهای آنها از دست رفته است.

آمریکایی‌ها برای فشار بر ایران به سمت ابزارهای فراملی می‌روند

این نماینده مردم در مجلس دهم به ابزارهای از دست رفته آمریکا برای فشار بر ایران اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر ما در شرایط خاصی هستیم و آن هم این است که آمریکایی‌ها همه ابزارهای ملی برای فشار بر ایران را از دست داده‌اند؛ پس به سمت ابزارهای فراملی می‌روند و سعی می‌کنند بلوک سازی تحریمی علیه ایران انجام بدهند.

وی در ادامه افزود: 2 بلوک تحریمی در دستور کار آمریکایی‌ها است، یک اینکه اتحادیه اروپا را با خود همراه کند و در این قضایای اخیر مثل بیانیه موشکی اروپا و مواردی از این دسته اروپایی‌ها را به طرف خود کشاند، از طرفی هم به دنبال بلوک سازی تحریم‌های شورای امنیت بوده که سعی آنها بر این بوده یکی از پرونده‌های ایران را در هرجایی که وجود دارد به سبب اینکه دوباره فشار را به ایران یادآوری کنند به شورای امنیت برسانند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: معتقدم در این شرایط باید به ظریف، وزیر امورخارجه و تیم سیاست خارجی کشورمان اختیارات تنش زدایانه تازه‌ای داده شود که هم مانع بلوک سازی تحریم ها بشوند و هم اینکه با توجه به واقعی‌تر شدن عقب نشینی آمریکایی‌ها به سمت دیپلماسی، کاری کنند که از این موضوع به سود منافع ملی کشور استفاده شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: