جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۴۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
آقاپورعلیشاهی:
عجب شیر پرس - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در شرایط کنونی کشور نیازمند یک سازمان کلان و جامع برای نظارت بر صادرات و واردات است، جلوگیری از قاچاق، سنجش نیاز کشور به کالا و جلوگیری از فرار مالیاتی تنها بخشی از آثار مثبت تشکیل این نهاد خواهد بود.
راه‌کار مقابله با فرار مالیاتی، تشکیل سازمان جامع نظارت صادرات و واردات استبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از خانه ملت، معصومه آقاپور علیشاهی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به راه کارهای کنونی برای مقابله با حجم گسترده فرارهای مالیاتی در کشور، گفت: در شرایط کنونی شبکه توزیع کالا به هیچ وجه شفاف نیست و موضوع موجب افزایش فرارهای مالیاتی در کشور شده است.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تمام کشورها شبکه سیستماتیک توزیع وجود دارد که کار این شبکه، انتقال کالا از مبدا تولیدکنننده به دست مصرف کننده واقعی است، این کشورها با این سیستم توانسته اند که عملا دست دلالان را قطع کنند.

نصب و درج بارکد کالا بر روی محصولات راه کار اساسی برای مقابله با فرار مالیاتی

آقاپور علیشاهی تصریح کرد: یکی از راه کارهای اساسی برای مقابله با فرار مالیاتی، نصب و درج بارکد کالا بر روی محصولات است، این مسئله می تواند نظام تولید و توزیع کالا را هدفمند کند.

وی گفت: به طور مثال در کشور ژاپن، سال 1952 شرکتی تحت عنوان (CCPIT) تشکیل شد، کار اصلی این شرکت ارائه شناسه و بارکد برای تمام کالاهای وارداتی و صادراتی است، به این معنا که این شرکت دروازه ورود و خروج کالا بوده و روند انتقال از مبدا تا مصرف کننده کاملا رصد می شود.

برای مقابله با فرارهای مالیاتی نیازمند یک نظام جامع نظارتی هستیم

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: قطعا ما برای مقابله با فرارهای مالیاتی نیازمند یک نظام جامع نظارتی هستیم در غیر این صورت نمی توان این مسئله را مهار کرد، مثلا از زمانی که ما پزشکان را مکلف به نصب دستگاه کارتخوان کرده ایم، میزان استفاده از اسکناس کشور حدود 5 درصد افزایش یافته است.

کشور نیازمند یک سازمان کلان و جامع برای نظارت بر صادرات و واردات است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در شرایط کنونی کشور نیازمند یک سازمان کلان و جامع برای نظارت بر صادرات و واردات است، جلوگیری از قاچاق، سنجش نیاز کشور به کالا و جلوگیری از فرار مالیاتی تنها بخشی از آثار مثبت تشکیل این نهاد خواهد بود.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: