پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۴۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
شهردار تبریز:
عجب شیر پرس - شهردار تبریز با بیان اینکه راه‌اندازی مترو در مسیر بازار به لاله و بازار به ائل گلی و بالعکس کمک زیادی به ترافیک می کند، گفت: با حمایت‌های جدی که از این پروژه می شود، مترو قطعا تا پایان سال به ایستگاه لاله می رسد و فاز ۱ خط ۲ را نیز تا پایان شورای پنجم تمام می کنیم.
متروی تبریز قطعا تا پایان سال به ایستگاه لاله می رسدبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، ایرج شهین‌باهر در نشست صمیمی با اساتید دانشگاه علمی کاربردی شهرداری تبریز با اشاره به لزوم مقابله با آلودگی هوا و استفاده از حمل و نقل عمومی و پاک، اظهار کرد: آلودگی هوا یکی از مهم ترین معضلاتی است که باید بیش از پیش به فکر مقابله با آن بود؛ همچنین استفاده از وسایط نقلیه عمومی یکی از راهکارهایی است که می‌تواند به کاهش میزان آلودگی هوا کمک کند.
وی ادامه داد: آلودگی های اخیر هوا، نگرانی در مورد آینده را بیشتر کرده است؛ چراکه تاثیر مخرب آلودگی هوا در آینده خودنمایی می کند.
شهردار تبریز گفت: انواع بیماری‌ها از جمله سرطان‌ها در اثر آلودگی هوا در افراد به وجود می‌آید و لازم است تا همه ما با حفظ محیط زیست، به فکر حفظ جان و سلامتی انسان ها باشیم.
وی گفت: سلامتی شهروندان مهم ترین چیزی است که امروز باید به آن توجه کرد و متاسفانه در گذشته چندان به این موضوع پرداخت نشده است.
وی با تاکید بر ضرورت استفاده از حمل و نقل عمومی و پاک، عنوان کرد: بر اساس آمار، حدود ۷۰ درصد از آلودگی هوا ناشی از تردد خودروهای شخصی است و با توجه به این آمار، استفاده از حمل و نقل عمومی به خصوص مترو بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد.
شهین باهر در عین حال با قدردانی از همکاری شهرداران مناطق و مدیران سازمان ها و شرکت‌های تابع شهرداری تبریز در پروژه مترو، یادآور شد: بزرگترین اقدامی که طی دو سال اخیر در شهر انجام شده، موضوع تسریع در اجرای عملیات مترو بوده است که در این راستا با همکاری و همراهی شهرداران مناطق و مدیران سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری تبریز هزار و ۳۰۰میلیارد مورد نیاز این پروژه تامین و تزریق شده است.
وی با اعلام حمایت جدی خود از پروژه مترو تبریز، اظهار کرد: حمایت از این پروژه در سال ۹۹ نیز ادامه می یابد و اگر بتوانیم خط ۱ را به ایستگاه لاله و فاز ۱ خط ۲ را از قراملک به بازار برسانیم، دسترسی بسیار خوبی ایجاد می کنیم و در بحث ترافیک نیز شرایط در این مسیرها بسیار بهتر می شود.
وی افزود: ما سعی داریم تا پروژه‌های ویترینی کمتری داشته باشیم؛ به عنوان مثال سازمان عمران روزانه یک هزار و ۲۰۰تن آسفالت توزیع می کند و این آسفالت ریزی ها به صورت شبانه انجام می شود تا مردم در ترافیک نمانند و یا اینکه روزانه هزار و ۵۰۰نفر در زیر زمین برای پیشرفت پروژه مترو فعالیت دارند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: