دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 13 2024
کد خبر: ۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
رئیس آب منطقه مراغه:
عجب شیر ما - رئیس منابع آب مراغه گفت: 600 حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان شناسایی‌شده است که مسدود کردن این چاه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم،عبدالله فرمانی با اشاره به شناسایی 600 حلقه چاه غیرمجاز در روستاهای این شهرستان، اظهار داشت: 600 حلقه چاه غیرمجاز در روستاهای این شهرستان شناسایی و تأیید شده‌اند که بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، مسدود کردن این چاه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مسدودی 600 چاه شناسایی شده در دو سال کاری انجام خواهد شد، بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده این تعداد چاه غیرمجاز در دو سال کاری اداره منابع آب شهرستان مسدود خواهند شد و هماهنگی‌های لازم با دستگاه قضائی شهرستان انجام‌شده است.

رئیس منابع آب شهرستان مراغه با بیان اینکه از ابتدای سال تا به امروز بیش از 125 مورد چاه غیرمجاز در این شهرستان مسدود شده است، گفت: از ابتدای سال 94 تا به امروز بیش از 125 مورد چاه غیرمجاز در این شهرستان شناسایی و بعد از طی مراحل قانونی صدور اخطارهای لازم به صاحبان چاه نسبت به مسدودی چاه‌های موردنظر اقدام شده است.

وی با اشاره به برداشت سالانه 40 میلیون مترمکعب آب از طریق چاه‌های غیرمجاز، تصریح کرد: سالانه بیش از 40 میلیون متر مکعب آب از چاه‌های غیرمجاز در این شهرستان برداشت می‌شود که اگر این روند ادامه می‌یافت، روستائیان این منطقه با مشکل کم‌آبی روبه‌رو می‌شدند.

فرمانی با اشاره به هدف از مسدودی چاه‌های غیرمجاز، افزود: مسدودی چاه‌های غیرمجاز منطقه با هدف تعادل‌بخشی به  آب‌های زیرزمینی اجرا می‌شود و تا پایان دو سال آینده بیش از 600 چاه غیرمجاز مسدود می‌شود.


برچسب ها: مراغه ، چاه
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: