پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۴۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
عجب شیر پرس - معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه با اشاره به خسارت ۴ هزار و ۲۰۵ واحد روستایی در دو بخش ترکمانچای و کندوان گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۷۶۷ واحد نیازمند تخریب و بازسازی و هزار و ۳۹۶ واحد نیازمند تعمیرات هستند.
۲ هزار و ۷۶۷ واحد روستایی در میانه نیازمند تخریب و بازسازی استبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، محمدرضا مشایخی در نشست با موسی برزگر رییس بنیاد علوی کشور در مورد آخرین وضعیت مناطق زلزله زده و نیازهای اساسی روستاییان گفت: تاکنون یک هزار و ۹۹۷ سرپرست خانوار تشکیل پرونده داده که یک هزار و ۹۱۴ نفر از آنها اسکان موقت داده شده اند و یک هزار و ۸۰۹ نفر نیز برای تعیین اسکان خود درخواست تسهیلات داده اند.
وی اضافه کرد: تا بحال یک هزار و ۲۳۳ نفر سرپرست خانوار کمک بلاعوض ۳ میلیون تومانی دریافت کرده اند و از این تعداد ۱۰۰ نفر با تحویل چادر ۷ میلیون تومان مابقی از تسهیلات خود را دریافت کرده اند.
مشایخی به تحویل ۱۰۵ اتاقک و شروع اجرای اسکان دائمی برای ۶۰ فقره که تشکیل پرونده داده اند خبر داد و گفت: واحدهای دائمی روستائیان حداقل در ۶۰ مترمربع تا ۹۰ متر ایجاد خواهد شد.
فرماندار میانه به فعالیت ۷۷ دستگاه ماشین آلات در مناطق زلزله زده، آواربرداری کامل ۴ روستا و اجرای آواربرداری در ۱۱ روستای دیگر اشاره کرد و  گفت: با آواربرداری کامل و معبرگشایی عرصه برای ایجاد اسکان دائمی آماده می شود.
مشایخی همچنین از تلف شدن ۷۰۰ دام سبک و ۳۰۰ دام سنگین خبر داد و افزود: هزار و ۳۵۴ واحد دامی در این مناطق تخریب شده که تا بحال هزار و ۶۰۰ متر مربع برای اسکان احشام مسقف شده اما کفاف نمی کند.
وی همچنین خواستار احداث خانه برای تعدادی انگشت شمار از سرپرستان خانواری شد که  قدرت بازپرداخت تسهیلات ۴ درصدی را نیز ندارند.
در زمین لرزه ۵.۹ ریشتری ۱۷ آبان ماه جاری در شهرستان های میانه و سراب بیش از ۵ هزار واحد مسکونی تخریب شده و یا آسیب دیدند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: