وی با اشاره به اینکه محصولات تولیدی این سایت معطوف به ایران خودرو نباشد افزود: خواسته ما از ایران خودرو تبریز این است علاوه بر تولید محصولات ایران خودرو، ضمن بهره مندی از ظرفیتهای تولیدی محصولات بروز دنیا، کسب سهمیه تولید از بازارهای بین المللی و کشورهای همسایه را در برنامه خود قرار دهد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو خاطرنشان کرد: تبریز به عنوان قطب صنعتی کشور همواره بر سر زبانها بوده و استان آذربایجان شرقی با وجود قطعه سازانی که بیش از 40 درصد قطعات خودرویی داخل کشور را تأمین میکنند باید از ظرفیت تولید محصولات دیگر بغیر از ایران خودرو نیز بهره مند گردد تا موجب توسعه و شکوفایی صنعت خودرو کشور بالاخص، منطقه آذربایجان شود.
مقیمی گفت: اصولاً صنایع مهم کشور در چند شهر صنعتی متمرکز شده که یکی از آنها شهر صنعتی تبریز است.
وی تأکید کرد: خواسته ما از مهندس حاجیزاده به عنوان مدیرعامل سایت ایران خودرو تبریز با توجه به زیرساختهای مناسب و ظرفیت موجود، برآورد طرحهای اولیه در خصوص گنجایش سایر محصولات دیگر در چرخه تولید این شرکت است و گروه صنعتی ایران خودرو حمایت کامل را در خصوص نحوه اجرایی کردن آن خواهد داشت.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: نکته دیگر که باید به آن توجه شود، مجموعه اقدامات به حداقل رساندن هزینهها در بحث خودروهای کف و لغو کسری خودروهاست که دستورات لازم در این خصوص به شرکت ساپکو داده شده است.
مقیمی با بیان اینکه هدف مشترک سایتهای تولیدی ایران خودرو ؛ صفر کردن کسری قطعات خودروهای ناقص است، تصریح کرد: الحمدلله اتفاقات خوبی در مجموعه ساپکو شاهد هستیم، به طوری که خودرویی که دارای 41 قطعه کسری بوده در چند ماه اخیر به 14 قطعه تقلیل پیدا کرده که اتفاق بسیار خوشایندی است و ما انتظار داریم این تعداد کسری قطعات نیز توسط شرکت ساپکو به حداقل یعنی صفر برسد.
وی خواستارهماهنگی همه جانبه بین دستگاههای اجرایی، انجمن قطعه سازان و سایتهای تولیدی شد و مسئولیت آن را به شرکت ساپکو محول کرد.