پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۴۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
عجب شیر پرس - استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت حفظ و مرمت آثار و ابنیه تاریخی و ضرورت شناساندن تمدن بیش از ۵ هزار ساله استان در سطح جهانی تأکید کرد.
تمدن ۵ هزار ‌ساله آذربایجان شرقی در سطح جهانی معرفی شودبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از تسنیم، محمدرضا پورمحمدی در مراسم گرامیداشت هفته گردشگری در تبریز با بیان اینکه توسعه گردشگری استان وارد فرآیند شکوفایی شده است، اظهار داشت: ایران با توجه به جاذبه‌های گردشگری منحصر بفرد خود جزو ده کشور برتر جهان محسوب می‌شود، از اینرو باید صنعت گردشگری کشور هماهنگ با این ظرفیت‌ها پیشرفت کند.
وی افزود: ایران کریدور گذرگاهی 5 کشور و آذربایجان شرقی کریدور گذر 3 کشور است که این موقعیت جغرافیایی اهمیت بسیاری برای توسعه صنعت گردشگری و تجارت کالا دارد.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه علی‌رغم اینکه در ابتدای سال بارندگی در اکثر نقاط استان شدید بود، شاهد افزایش حضور گردشگران در این منطقه بودیم، اظهار داشت: در همین راستا امسال میزان حضور گردشگران داخلی 78 درصد و گردشگران خارجی 37 درصد افزایش داشت.
وی افزود: اگر 2018 نقطه آغازین توسعه گردشگری در تبریز و استان بود، باید بدانیم این امر یک فرآیند است که در طول زمان شکل می‌گیرد.
پور محمدی با اشاره به ضرورت توجه تورگردانان به جذب گردشگران خارجی، گفت: تورگردانان فعالیت خود را صرفاً به اعزام مسافر و یا دانشجو به خارج از کشور محدود نکنند؛ بلکه باید برای دوطرفه شدن ارتباطات و حضور گردشگران خارجی نیز اقدام کنند.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر ضرورت حفظ و مرمت آثار و ابنیه تاریخی و ضرورت شناساندن تمدن بیش از پنج هزار ساله استان در سطح جهانی تأکید کرد.
رئیس کانون تشکلات حرفه‌ای گردشگری کشور نیز گفت: در حال حاضر تنها راه نجات کشور از برخی مسائل اقتصادی، توسعه و اشتغالزایی در حوزه صنعت گردشگری است.
حمزه زاده با اشاره به اینکه بخش خصوصی پرچم دار حوزه گردشگری در کشور و استان آذربایجان شرقی است، خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های تسریع توسعه این صنعت بها دادن به تشکل‌های فعال حوزه گردشگری و بخش خصوصی است.
رئیس جامعه هتلداران ایران با بیان اینکه در صورت اعتماد ارگان‌های مختلف دولتی به بخش خصوصی، این بخش با تمام توان برای توسعه گردشگری استان و کشور تلاش خواهد کرد، افزود : آذربایجان شرقی با توجه به ظرفیت‌های گردشگری متنوع ، می‌تواند یکی از مقاصد اصلی این صنعت و یکی از محورهای توسعه کشور باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان نیز در این مراسم با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع هفته گردشگری آذربایجان شرقی با تمرکز بر ارتقا آموزش، مهارت و اشتغال، گفت: همزمان با روز و هفته جهانی گردشگری برنامه‌های متنوعی بر اساس شعار سال 2019 «گردشگری و مشاغل، آینده‌ای بهتر برای همه»با محوریت آموزش، مهارت و اشتغال در استان برگزار شد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه توسعه صنعت گردشگری به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است، لذا به دنبال این موضوع شاهد تحول این صنعت و زیرساخت‌های گردشگری استان و همچنین معرفی گسترده پتانسیل‌های گردشگری منطقه بودیم.
آبدار افزود: به دنبال معرفی ظرفیت‌های آذربایجان شرقی در سطح ملی و بین المللی، در 6 ماه نخست سال 98 شاهد استقبال چشمگیر گردشگران از این استان بودیم، به طوری که طی ایام مذکور، آذربایجان شرقی میزبان 3 میلیون و 200 هزار گردشگر داخلی و 236 هزار گردشگر خارجی بوده است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: