جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۰۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
امام جمعه تبریز:
عجب شیر پرس - امام جمعه تبریز با اشاره به حمله پهبادهای یمن به تاسیسات نفتی عربستان، گفت: در این ماجرا، عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا به دلیل ضعف و ناتوانی در مقابل انصارالله به جریان سازی رسانه ای علیه ایران پرداخته‌اند تا ناکامی خود را تحت شعاع قرار دهند؛ این جوسازی‌ها ناشی از عصبانیت‌شان از حمله یمنی‌هاست.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز به حمله پهبادهای انصارالله یمن به تاسیسات نفتی عربستان اشاره کرد و گفت: این حمله نشان داد که توان و قدرت تهاجمی انصارالله در زمینه میزان مسافت تعیین شده افزایش چشمگیری یافته و در حالی که نیروهای یمنی از منابع مالی قابل توجهی برخوردار نیستند پهبادها به آنان قدرتی بخشید تا به عربستان آسیب برسانند، به کشوری که با هزینه ۷۰ میلیارد دلاری مقام سوم بیشترین هزینه کرد نظامی جهان را دارد.
وی با بیان این‌که آرامکو یا شرکت ملی نفت عربستان بزرگترین شرکت نفتی دنیا بوده و ۱۲ درصد نفت جهان را تولید می‌کند، افزود: میدان نفتی حقل خریص نیز حدود یک میلیون بشکه نفت در روز تولید می کند، از این رو انفجار در این تاسیسات نفتی، در تولید حدود هفت میلیون بشکه نفت برای عربستان اخلال ایجاد می‌کند.
وی با تاکید بر این‌که حمله یمن به تاسیسات نفتی عربستان بزرگترین شوک نفتی در بیست سال اخیر را رقم زده و بر قیمت نفت تاثیر گذاشته است، اظهار کرد: این حمله، عملکرد سازمان‌های پدافندی ریاض را به شدت زیر سوال برد و عربستان که سالانه میلیاردها دلار تسلیحات خریداری می‌کند، نتوانست امنیت عربستان را تامین کند.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم به تلاش و تکاپوی آمریکا و کشورهای غربی برای حمایت از عربستان اشاره کرد و گفت: حدود پنج سال از تجاوز عربستان به یمن می‌گذرد و طی این سال‌ها کشورهای غربی نه تنها مانع عربستان نشده‌اند بلکه برای کشتار بیشتر مردم یمن، جدیدترین سلاح‌ها را نیز به عربستان فروخته‌اند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به سخنان پوتین در نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه در آنکارا اشاره کرد و گفت: این نشست حاشیه‌های پررنگ‌تر از متن داشت و عمل به قرآن کریم توصیه پوتین مسیحی به ارتجاع عرب بود.
وی در این خصوص افزود: در این نشست، پوتین در بخشی از کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود، با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم به تحولات یمن پرداخت و بحران یمن را فاجعه‌ای انسانی توصیف کرده و حل آن را از طریق گفت‌وگو خواستار شد.
نماینده ولی فقیه در استان متذکر شد: در یمن بیش از ۶۱ هزار غیرنظامی و هشت هزار کودک به شهادت رسیده، ای کاش سران کشورهای اسلامی هم حداقل مانند پوتین فکر کنند.
امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنانش در قالب چند تذکر انتخاباتی از زبان امام راحل، اظهار کرد: در انتخابات، خدمتگزار بودن و مردمی بودن نماینده را در نظر بگیرید، چراکه نماینده و مسئول باید مردمی باشد و خود را خدمتگزار مردم بداند.
وی با تاکید بر این‌که تعهد به موازین و معیارهای اسلامی از ویژگی‌های نمایندگان مجلس است، افزود: امام راحل می‌فرمایند که قانون‌گذار امور در هرکجا که باشد باید متعهد به اسلام باشد.
وی در ادامه به تذکر هفته پیش خود در مورد شهیدزدایی اشاره کرد و گفت: از خانواده شهدا، جوانان پرشور و شهرداری هم که هفته گذشته خوب عمل کرد قدردانی می‌کنیم و امیدواریم دیگر شاهد چنین ماجراهایی نباشیم.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم در ادامه به بازدید خود از بیمارستان‌ها اشاره کرد و افزود: از همه عزیزان که متعهدانه و مخلصانه در بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها مشغول فعالیت هستند، قدردانی می‌کنیم؛ البته کم و کاستی هایی نیز وجود داشت که به رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز یادآور شدیم.
وی با بیان این‌که سخنان مهم رهبری در ابتدای درس خارج از فقه، اتمام حجت با طرفداران مذاکره با آمریکا بود، افزود: امیداوریم مسئولان امر به این تذکرات و فرامین مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای داشته باشند.
وی با اشاره به فرارسیدن هفته گرامیداشت دفاع مقدس نیز یادآور شد: حماسه ایستادگی و مقاومت مردم ایران طی هشت سال دفاع این جنگ را به یکی از کم نظیرترین پدیده‌های تاریخ بدل کرد و امام راحل نیز در ماه های پایانی عمر بابرکتشان بهترین توصیف را از دوران دفاع مقدس را بیان کرده و فرمودند: ما انقلابمان را در جنگ به جهان ثابت کردیم.
امام جمعه تبریز تاکید کرد: هشت سال دفاع مقدس باعث شد تا سردمداران نظام های فاسد در مقابل اسلام احساس ذلت کنند.
شایان ذکر است، در بین الصلاتین نماز جمعه تبریز بیانیه جمعی از خانواده‌های شهدا در مورد ضرورت جلوگیری از «حذف عنوان شهید» قرائت شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: