جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:
عجب شیر پرس - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: حدود ۱۸۰ روستا در استان زیر حد نصاب دانش آموز دارند که در این روستاها یک هزار و ۴۰۰ نفر دانش آموز در ۴۰ مدرسه‌ی مرکز روستایی تحصیل می‌کنند.
۱۸۰ روستا در استان زیر حد نصاب دانش آموز دارندبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، جعفر پاشایی در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، با بیان این‌که بیش از ۹۹ درصد دانش آموزان استان در مقطع ابتدایی تحت پوشش دستگاه تعلیم و تربیت قرار دارند، اظهار کرد: با تمام ظرفیت‌های درون سازمانی و برون سازمانی تلاش می‌کنیم تمام نوآموزان و دانش آموزانی که در استان شش سال خود را به پایان رسانده‌اند، اول مهرماه وارد مدرسه شوند.

وی افزود: قهرمانی دانش آموزان فوتسال آذربایجان شرقی در مسابقات آسیایی نیز تحسین برانگیز است، این موفقیت را مدیون همت و تلاش تمامی مسئولان حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش استان هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی درخصوص مطالبات بازنشستگی فرهنگیان، اظهار کرد: بخشی از مطالبات فرهنگیان به ویژه پاداش بازنشستگان در شهریور ماه پرداخت شد و بخشی دیگر نیز در حال پیگیری است.

وی در رابطه با سایر اقدامات اداره کل آموزش و پرورش استان، گفت: اجرای رتبه بندی معلمان که بخشی از انگیزه بخشی به معلمان است، در بستر مدرسه و دستگاه تعلیم و تربیت انجام می‌شود.

وی در رابطه با آمادگی اداره کل آموزش و پرورش استان برای بازگشایی مدارس، بیان کرد: این آمادگی در قالب ستاد پروژه مهر در ۳۹ منطقه و ناحیه استان به ریاست فرمانداران و چهار کمیته همراهی استان اجرا می‌شود، این کمیته‌ها شامل، کمیته ساماندهی نیروی انسانی، تامین و تجهیز امکانات و فضای آموزشی، اطلاع رسانی و نظارت و ارزیابی است.

وی افزود: تا ۱۰ مهرماه هیچ‌گونه ماموریت و مرخصی برای روسای آموزش و پرورش استان و مربیان مدارس انجام نمی‌شود تا با آمادگی کامل آماده‌ی بازگشایی مدارس باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: حدود ۳۴۰۰ نفر از نیروهای فرهنگی در راستای اجرای قانون اصلاح تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف برخی از نیروهای حق التدریسی و آموزشیار های سواد آموزی، از سیستم خارج شده و ۱۲۰۰ نفر وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

وی در خصوص افزایش ظرفیت نیروهای آموزش و پرورش، گفت: این افراد از یک مهرماه وارد مدارس می‌شوند، این امر باعث افزایش میزان اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه شده و باعث از بین رفتن دغدغه‌ی جدی بحران نیروی انسانی در آموزش و پرورش می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۳۸ هزار کلاس درس در سطح استان، افزود: از ابتدای مهرماه ۴۱هزار و ۵۸۳ نفر از معلمان، مدیران و مربیان پرورشی در مدارس دولتی و ۱۰ هزار در حوزه غیر دولتی فعالیت خواهند کرد.

وی از ورود ۱۶۰۲ نفر معلم به آموزش و پرورش استان خبر داد و بیان کرد: این افراد بعد از توانمندسازی و دریافت آموزش‌های لازم، با آخرین یافته‌های علمی وارد کلاس درس می‌شوند.

پاشایی افزود: ۱۰ عنوان دوره آموزشی نیز برای مربیان، سرباز معلم‌ها و نیروهای مدارس غیردولتی نیز ارائه می‌شود.

وی اولویت بخشی به سواد آموزی والدین بی سواد را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش استان دانست و گفت: حین ثبت نام دانش آموزان، باید کارنامه تحصیلی اولیا نیز به مدارس تحویل داده شود.

وی افزود: سال تحصیلی جدید در راستای آماده سازی مدارس، ۳۵ پروژه آموزشی در قالب ۲۱۰ کلاس افتتاح شده است و تغییرات اساسی نیز مانند تعمیر و بهسازی مدارس، هماهنگی سرویس ایاب و ذهاب با مشارکت اتوبوسرانی و شهرداری انجام شده است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: