پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۴۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
عجب شیر پرس - عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه با اشاره به اهداف نهضت عاشورا گفت: ایثار، از خودگذشتگی و مجاهدت امام حسین (ع) در کربلا و عاشورا، برای احیای امر به معروف و نهی از منکر بود.
مجاهدت امام حسین (ع) در کربلا برای احیای امر به معروف و نهی از منکر بودبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز ظهر عاشورای مراغه در مسجد جامع این شهرستان افزود: امام حسین (ع) برای برپایی نماز، ذکات، امر به معرف و نهی از منکر در بین امت اسلامی قیام کردند.

وی با اشاره به جایگاه فرایض دینی در نزد ائمه معصوم(ع) ادامه داد: آن حضرت در ظهر عاشورا و صحرای کربلانیز اقامه و برپایی نماز را مورد تاکید قرار داده و آن را اقامه کردند.

حجت الاسلام پورمحمدی اضافه کرد: امام حسین (ع) در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر، لشگر یزید و کوفیان را مورد خطاب قرار داده و آنان را نصحیت کرده و پند دادند.

وی گفت: به دلیل سیاه بودن قلب های کوفیان و فریب خوردن در برابر ظواهر دنیوی، آنان سخنان ارزشمند امام حسین (ع) را در کربلا نشنیدند.

امام جمعه مراغه افزود: فاجعه عاشورا، غمی بزرگ بر دل های ملت های آزاده دنیا و امت اسلامی بود که آسمان ها، زمینیان و ملکوتیان را داغدار این مصیبت بزرگ کرد.

وی اضافه کرد: نهضت عاشورا با وجود عمق فاجعه و رنج های وارد آمده بر اهل بیت عصمت و طهارت و شهادت امام حسین (ع) و یاران آن حضرت سراسر درسی بزرگ برای بشریت است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: