پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۴۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
عجب شیر پرس - مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‏‌شرقی از وجود 96 هزار واحد مسکونی در سکونتگاه‌‏های غیررسمی تبریز خبر داد و گفت: حدود 384 هزار نفر جمعیت در این سکونتگاه‏‌ها زندگی می‎کنند.
وجود 96 هزار واحد مسکونی در سکونتگاه‏ های غیررسمی تبریز

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از فارس، ابوالقاسم سلطانی در جلسه شورای برنامهریزی استان با اشاره به پیشنهاد الحاق دو قطعه زمین به محدوده مصوب شهر تبریز اظهار کرد: طبق بررسیهایی که صورت گرفته حدود 12 هزار و 165 واحد یعنی در مجموع 50 هزار نفر جمعیت برای جابجایی نیاز داریم.

وی افزود: با توجه به محدوده قانونی طرح جامع تبریز 4 هزار و 725 واحد میتوان در داخل محدوده تامین کرد و لازم است دو قطعه زمین نصر به وسعت حدود 111 هکتار و شهرک جوانان به وسعت 130 هکتار وارد تبریز شوند.

سلطانی با بیان اینکه در سالهای گذشته حدود 5 هزار هکتار از اراضی محدوده طرح جامع کاسته شده، اذعان داشت: مجبور شدیم اراضی شهرک جوانان و نصر را به محدوده طرح جامع تبریز اضافه کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانشرقی با بیان اینکه 96 هزار واحد مسکونی که 384 هزار نفر جمعیت را شامل میشود در سکونتگاههای غیررسمی تبریز وجود دارد، تصریح کرد: 30 تا 40 درصد محدوده شمالی تبریز امکان جابجایی ندارد.

این مسوول توضیح داد: محدوده بافت فرسوده کل شهر تبریز 700 هکتار است که 300 هکتار در محدوده شمالی است که دارای ساختمانهای کمدوام و نفوذناپذیر بوده و در معرض رانش قرار دارد؛ در نتیجه امکان جاسازی در این محدوده نیست.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: