شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۴۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
زنوزی:
عجب شیر پرس - مالک باشگاه تراکتور گفت: در زمان مدیریت سعیدلویی پیشنهاد مالکیت استقلال را به من پیشنهاد دادند که رد کردم.
مالک اصلی باشگاه تراکتور نیستمبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از فارس، محمدرضا زنوزی در برنامه ورزش و مردم اظهار داشت: من مالک اصلی باشگاه تراکتور نیستم، بلکه هواداران تراکتور هواداران اصلی این تیم بوده و من به نمایندگی این هواداران پرشور کارهای تراکتور را انجام می‌دهم تا این تیم را به جایگاه اصلی‌‌اش برسانم.

وی گفت: همچنین در تلاش هستم، تیم تراکتور را به سوددهی رسانده و وارد بورس کرده و سهام آن را به هواداران تیم واگذار کنیم.

زنوزی باشگاه‌داری در ایران را ورشکسته دانسته و افزود: باشگاه‌های ایران تا پیش این دولتی بوده و مدیریت دولتی با توجه به امکاناتی که داشت، این فرصت برایش فراهم بود که تیم را به سوددهی رساند و متاسفانه این اتفاق صورت نگرفت و زمانی که از جیب خود هزینه نکرده و از جیب 80 میلیون برای تیم هزینه کنید، چنین اتفاقاتی پیش می‌آید.

پیشنهاد مالکیت استقلال را رد کردم

وی افزود: در زمان مالکیت سعیدلویی در ورزش پیشنهاد مالکیت تیم استقلال را به من دادند که من رد کرده و عنوان کردم من تیم گسترش فولاد را در لیگ یک ایران دارم و اگر قرار است مالکیت تیم پرطرفداری را قبول کنم اولویت تیم شهر خودم تراکتور است.

زنوزی یادآور شد: باشگاه‌داری را از سال 75 با فوتسال آغاز کردیم و سال گذشته به تراکتور رسیدیم.

مالک باشگاه تراکتور تصریح کرد: در هیچ باشگاه موفق دنیا مدیریت آنها با فوتبالیست‌ها و ورزشکاران نبوده و 80 درصد مدیران تجاری در راس امور این باشگاه‌ها قرار دارند تا تیم را به سوددهی برسانند و فوتبال ایران هم باید به این سمت پیش رود و از فوتبال به سوددهی برسد.

وی در مورد وضعیت تراکتور در این فصل گفت: از شروع تیم تراکتور در لیگ برتر راضی هستم، اما از تبعیض رسانه‌ای که ایجاد شده است گلایه می‌کنم که تمام تلاش‌شان این است که 2، 3 تیم نتیجه گیرند. سیستم طوری نباشد که شائبه‌ها به سمت تیمی باشد و زمان می‌برد تا اصلاح شود، نظر خاصی به کسی ندارم و ذهنیت‌ها رنگی است، حتی در تلویزیون و صدا و سیما.

شرایط بازی تراکتور با پرسپولیس فرق کرده بود

زنوزی بیان داشت: من از روزی که تیم تراکتور را تحویل گرفتم تلاش کردم در تیم فرهنگ‌سازی کنم و کارهای زیادی هم در این راستا انجام دادیم و دیدید که در بازی با پرسپولیس چقدر شرایط نسبت به گذشته فرق کرده بود.

مالک باشگاه تراکتور با انتقاد از پیمان یوسفی مجری برنامه ورزش و مردم گفت: یادم است چند سال پیش در بازی تراکتور با استقلال جانب تیم پایتخت را گرفته بودید که با تعجب مجری برنامه همراه بود و زنوزی توضیح داد که زمانی صدا و سیما نظرسنجی برای بهترین گزارشگران را برگزار می‌ کرد که گزارشگران تلاش می‌کردند آرای تیم‌ها را در این نظرسنجی به دست آوردند.

در تراکتور همه مسائل بولد می‌شود

زنوزی در پاسخ به سوال اینکه سیاست باشگاه تراکتور جذب مربیان مسن است، اذعان کرد: در باشگاه همه چیز بولد می‌شود و اینکه سال گذشته تیم استقلال هم مربی پا به سنی داشته و امسال هم پرسپولیس همین شرایط را دارد، اما جذب دنیزلی در تراکتور سوژه می‌شود.

تراکتور لاکچری است/ دلال نمی‌تواند جیب من را بزند

مالک باشگاه تراکتور ابراز داشت: همه تیم من را لاکچری می‌دانند، اما در این تیم همه چیز با حساب کتاب بوده و هیچ هزینه اضافی صورت نمی‌گیرد.

وی گفت: بازیکن خوب باکیفیتی را به تیم تراکتور با قیمت خوب آوردم و این هنر من است که بازیکن ارزان بخرم و آن را به قیمت خوب بفروشم.

زنوزی در مورد شایعات دلالی که در تیم تراکتور مطرح است، عنوان کرد: تیم‌های من در گذشته همیشه بدون حاشیه بوده و بهداشت مالی هم داشتند، اما در بعضی رسانه‌ها عنوان می‌شود که در تراکتور دلالی است و من باید بگویم دلالی در تیم‌هایی است که فقط هزینه می‌شود و یک تاجر همیشه به دنبال واسطه‌ای است که ارزان بخرد و من هم از این واسطه‌ها‌ به نفع تیم تراکتور استفاده کرده و من برای هر ریالی که دارم زحمت کشیدم و اجازه نمی‌دهم دلالی جیب من را بزند.

استوکس بازیکن باکیفیتی بود

مالک باشگاه تراکتور گفت: در این 2 سال بازیکنان خوب و باکیفیتی خارجی را جذب کردیم که امسال کوین و میمبلا و سال گذشته سوگیتا را می‌توانم یاد کنم و حتی استوکس بازیکن باکیفیتی بود که حاشیه زیادی داشت.

وی افزود: استوکس و لی‌اروین با تیم تراکتور قرارداد داشته و بخش حقوقی باشگاه در حال پیگیری شکایت از این 2 بازیکن است و پنجره نقل و انتقالات باشگاه ترکیه‌ای که استوکس را جذب کرده، بسته خواهد شد.

آماده واگذاری تیم ماشین‌سازی هستم

زنوزی در مورد انتقاداتی که از وی در مورد داشتن 2 تیم در لیگ برتر می‌شود، خاطرنشان ساخت: آماده هستم تیم ماشین‌سازی را بدون هزینه واگذار کنم و این تیم که قدمتش حتی از تراکتور بیشتر است را به خاطر اینکه لیگ آسیب نبیند و همچنین هواداران خوبش حفظ کردم.

وی افزود: البته همین الان مالکیت چند تیم با وزارت نفت بوده و وزارت ورزش هم 2 تیم دارد و با این تفاوت که من آماده واگذاری تیم ماشین‌سازی هستم، اما آنها نمی‌خواهند تیم‌های خود را واگذار کنند.

زنوزی ادامه داد: الان وزارت ورزش از بودجه 80 میلیون نفر برای تیم‌های استقلال و پرسپولیس هزینه می‌کند، آیا هواداران تراکتور، سپاهان و تیم خصوصی شهر مشهد راضی هستند؟

وی گفت: با واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی بسیاری از مشکلات امروز این تیم‌ها هم حل می‌شود و با شرایط فعلی به هواداران این 2 تیم هم ظلم صورت می‌گیرد.

تراکتور بیشترین تماشاگر را داشت

مالک باشگاه تراکتور اضافه کرد: طبق آمار اعلام شده تیم تراکتور سال گذشته بیشترین تماشاگر را در لیگ برتر داشت و حتی در سال‌های گذشته در 2 بازی در ورزشگاه آزادی تماشاگران تیم تراکتور بیشتر از استقلال و پرسپولیس بود که فکر کنم عدد 60 به 40 بود.

زنوزی گفت: در مورد ورزشگاه اختصاصی هم روی 2 پروژه کار می‌کنیم که یکی مالکیت ورزشگاه یادگار امام بود و دیگری زمینی از سوی شهرداری تبریز با قیمت مناسب واگذار شود تا استادیومی برای تیم تراکتور ساخته شود که جا دارد از مسوولان استان آذربایجان‌شرقی امام جمعه محبوب شهر، استاندار آذربایجان‌شرقی و شهردار تبریز که حمایت‌های زیادی از تیم تراکتور کردند، تشکر نمایم.

بازی‌های تراکتور باید از شبکه 3 پخش گردد

وی در مورد بلیت فروشی بازی تراکتور با پرسپولیس افزود: 50 هزار بلیت از طریق سامانه به فروش رسید و بقیه در ورزشگاه به صورت کارتی در اختیار هواداران قرار گرفت.

مالک باشگاه تراکتور گفت: در ایران در حدود 40 میلیون ترک و آذری وجود دارد که اگر 80 درصد آنها طرفدار تیم تراکتور باشند، عددی نزدیک به 30 میلیون نفر می‌شود و با این آمار بالای تماشاگر، بازی‌های این تیم باید در سبد پخش شبکه 3 سیما قرار گیرد.

هواداران تیم تراکتور باید منتفع شوند

زنوزی یادآور شد: هواداران تیم تراکتور باید بابت حمایت‌شان از تیم تراکتور منتفع شوند و این درست نیست که ما دست در جیب هواداران کنیم که به تیم کمک کنند، باید شرایط خدمات به هواداران خود را فراهم کنیم. در حال حاضر اپلیکیشنی در حال آماده‌سازی است که با شرکت‌ها و فروشگاه‌های قرارداد منعقد کرده تا با قیمت پایین‌تر به هواداران تراکتور در این فروشگاه‌ها خدمات ارائه شود و شرکت‌های زیرمجموعه تراکتور تاسیس شدند تا به هواداران خدمات ارائه دهند و ان‌شاءالله تیم وارد بورس شود و هواداران از طریق خرید سهام هم سود کنند.

8 سال به تیم ملی هواپیما دادم دریغ از یک تشکر

مالک شرکت هواپیمایی آتا، همچنین گفت: من 8 سال به صورت رایگان هواپیما در اختیار تیم ملی قرار دادم و این عرق من به کشورم بود و نه تنها تشکری از من نشد، بلکه زمانی که در فضای مجازی عکس هواپیمای تیم ملی منتشر شد که دارند با آن مسافر‌کشی می‌کنند، پاسخی از فدراسیون در مورد این موضوع مطرح شده داده نشد.

وی در ادامه بیان داشت: من هواپیما در اختیار تیم ملی برای سفرهایش قرار داده بودم و این هواپیما در خارج از سفر تیم ملی، برنامه پروازی خود را داشت که انتظار داشتم مسوولان فدراسیون فوتبال در این مورد مطالبی را عنوان کنند.

وی با رد خبر دادن پیراهن‌های تیم ملی به تراکتور گفت: ما با شرکت آدیداس به توافق رسیده و الان 20 روزی است که اسم باشگاه تراکتور هم در سایت شرکت آدیداس به عنوان یکی از تیم‌های طرف قرارداد منتشر شده است.

سال گذشته مجبور شدم با رسانه‌ها‌ ارتباط بیشتری داشته باشم

مالک سابق باشگاه گسترش‌فولاد گفت: در تیم تراکتور تمامی هزینه‌های با حساب و کتاب بوده و هیچ هزینه گزافی بر روی باشگاه تحمیل نمی‌گردد و قیمت بازیکنان را کسانی بالا می‌برند که از جیب خود هزینه نمی‌کنند و از جیب ملت هزینه می‌کنند و خبر قراردادهای ارزی و نجومی در تیم تراکتور با بازیکنان کذب است.

وی تصریح کرد: فوتبال حاشیه‌های خاص خود را دارد و تراکتور هم به دلیل محبوبیت زیاد و طرفداران پرشوری که دارد حاشیه‌های خود را دارد و من در سال‌هایی که در فوتبال بودم هیچ وقت خودم را بولد نکردم، اما سال گذشته همه به تیم تراکتور حمله می‌کردند و برای همین خودم هم بیشتر با رسانه‌های در ارتباط بودم تا از حقوق تیم دفاع نمایم و موضوعی دیگر اینکه چون خود من هم ذاتا آدم حاشیه‌ای هستم و با تیم تراکتور تصاعدی بالا می‌رود و برای همین کمتر در رسانه‌ها هستم.

زورم به فدراسیون فوتبال نمی‌رسد

مالک باشگاه تراکتور از شکایت این باشگاه از دروازه‌بان تیم پرسپولیس خبر داد و گفت: به اعتقاد من بیرانوند یکی از بزرگترین دروازه‌بانان تاریخ فوتبال ایران بوده است، اما باید از لحاظ اخلاقی خود را اصلاح کند و با تماشاگران رفتار مودبانه داشته و فیفا هم صراحتا عنوان کرده که بازیکن باید تحت هر شرایط از عکس‌العمل به هواداران پرهیز و به آنها احترام بگذارد، البته ما سال گذشته هم از باشگاه پرسپولیس، سپیدرود و پدیده شکایت کرده بودیم و هیچ جوابی به شکایت ما داده نشده و پرونده‌های شکایت ما مسکوت مانده است و به نظر می‌رسد که تعدادی از بازیکنان مورد توجه فدراسیون بوده و از مصونیت برخوردار هستند.

محمدرضا زنوزی در پایان اضافه کرد: من در تجارت فرد موفقی هستم، اما در فوتبال تنها برای موفقیت تلاش کافی نیست و باید بگویم زورم به فدراسیون فوتبال نمی‌رسد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: